Název: Výchova a vzdělání znevýhodněných
Další názvy: Upbringing and education of the disadvantaged
Autoři: Zemanová, Eva
Vedoucí práce/školitel: Klimtová Václava, Mgr.
Oponent: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41345
Klíčová slova: inkluze;znevýhodnění;postižení;předškolní vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: inclusion;disadvantages;disabilities;preschool education
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývala tématem společného vzdělávání na úrovni předškolního vzdělávání. V teoretické části byla popsána integrace, inkluze a její vývoj z různých hledisek, s náhledem několika autorů věnující se této oblasti. Pro uchopení celé problematiky společného vzdělávání byly definovány pojmy a stanoviska, které s ní úzce souvisí: žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, jednotlivé typy dělení postižení, znevýhodnění i podpůrných opatření, s návazností na podporu rovného přístupu. Dále také pojednávala o realizaci předškolního vzdělávání a nárocích na pedagoga pro plnění jeho profese v mateřské škole. Závěr teoretické části charakterizoval vývojové období předškolního dítěte. Cílem práce bylo zmapovat postoje pedagogů pracujících v předškolním vzdělávání ke společnému vzdělávání a získat informace o zásadních přínosech či nedostatcích, se kterými se v souvislosti s touto problematikou setkávají při výkonu svého povolání. Pro získání dat bylo využito kvantitativního výzkumného šetření formou dotazníku.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis dealt with the topic of joint education in preschool education. The theoretical part describes the integration, inclusion and its development from various perspectives, with the insight of several authors devoted to this area. To grasp the whole issue of co-education, opinions were defined that are closely related to it: a child with special educational needs, individual types of disability sharing, disadvantage and support measures, in connection with the promotion of equal access. Bachelor thesis also discussed the implementation of preschool education and the requirements for a teacher to fulfill the profession in kindergarten. The conclusion of the theoretical part characterized the developmental period of the preschool. The aim of the work was to map attitudes of teachers working in preschool education to joint education and to obtain information about the major benefits or shortcomings that they encounter in connection with this issue in their profession. A quantitative research survey (questionnaire) was used to obtain data.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Zemanova Eva.pdfPlný text práce2,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zemanova_oponent.pdfPosudek oponenta práce933,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zemanova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce577,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zemanova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce239,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41345

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.