Název: | What is to remember: Construction of cultural memory at the Ravensbrück Memorial |
Další názvy: | What is to remember: Contruction of Cultural memory at the Ravensbrück Memorial |
Autoři: | Kadlecová, Šárka |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | disertační práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/42280 |
Klíčová slova: | kulturní paměť;památník ravensbrück;diskursivní analýza;vizuální metody;nacionalismus;individualismus;zápas o uznání;identita;kolektivní trauma |
Klíčová slova v dalším jazyce: | cultural memory;ravensbrück memorial;discourse analysis;visual methods;nationalism;individualism;struggle for recognition;identity;collective trauma |
Abstrakt: | Disertační práce se věnuje tématu politiky paměti, která se vztahuje k minulosti druhé světové války a nacistickému násilí. Případovou studii tvoří konstrukce kulturní paměti v památníku Ravensbrück, který stojí v místě bývalého ženského koncentračního tábora, a proměna této paměti v čase. Za použitímetody diskursivní analýzy vizuálního a textového materiálu ze dvou výstav jsou identifikovány tři reprodukované diskursy: diskurs nacionalismu, individualismu a zápasu o uznání. Jsou zkoumány reprezentace obětí vyvstávající na základě procesu vytváření sdíleného utrpení a také struktura činitelů zapojených do vytváření narativů o minulosti. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The dissertation deals with the politics of memory related to the Nazi violence during the Second World War. The subject of study is the construction of the cultural memory at the Ravensbrück Memorial, situated on the site of a former women?s concentration camp, and the change of this memory over time. Deploying the method of discourse analysis of visual and textual materials from two exhibitions, three reproduced discourses are identified: the discourse of nationalism, individualism and the struggle for recognition. Also, the representation of victims emerging in the process of formation of collective suffering is discussed and the participatory structure engaged in creating narratives about the past is examined. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Disertační práce / Dissertations (KSA) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Kadlecova_disertace | Plný text práce | 2,2 MB | Unknown | Zobrazit/otevřít |
Kadlecova_oponent2 | Posudek oponenta práce | 174,88 kB | Unknown | Zobrazit/otevřít |
Kadlecova_prubeh obhajoby | Průběh obhajoby práce | 4,2 MB | Unknown | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/42280
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.