Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKollárová, Alexandra
dc.date.accepted2020-10-26
dc.date.accessioned2020-12-14T23:11:16Z-
dc.date.available2018-6-18
dc.date.available2020-12-14T23:11:16Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-4-27
dc.identifier84334
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/42283
dc.description.abstractCílem disertační práce DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech je jít zpět k původnímu kontextu v rámci jedné konkrétní lokality ? města Marrákeše v Maroku, v ohraničeném časovém období popsat a vysvětlit vztahy mezi jednotlivými aktéry na poli současné umělecké produkce. Autorka se dotazuje, jaké podmínky utváří svět současného umění v dané lokalitě a proč dochází k jeho orientalizaci, exoticizaci a mýtizaci v mezinárodním prostředí. Výzkum sleduje povahu mocenských vztahů mezi aktéry, jimiž jsou v zásadě kulturní instituce, ale i jednotlivců významného postavení, kteří určují nejen hodnotu uměleckých počinů, ale konstruují i reprezentace, která tato díla doprovází.cs
dc.format276 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpost-kolonializmuscs
dc.subjectsoučasné uměnícs
dc.subjectneo-orientalismuscs
dc.subjectkulturní dominancecs
dc.subjectmoccs
dc.subjectmarokocs
dc.subjectmarrakechcs
dc.subjecthegemoniecs
dc.subjectetnografiecs
dc.subjectumění a antropologiecs
dc.subjectkomodifikacecs
dc.subjectřemeslocs
dc.subjectislámské uměnícs
dc.subjectneo-kolonialismuscs
dc.subjectvizuální antropologiecs
dc.subjectdiskurzcs
dc.titleDisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakechcs
dc.title.alternativeDisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakechen
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHistorické vědycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of the dissertation thesis DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech is to describe and analyse the field of contemporary visual art in Marrakech within a specific time, where the author is taking into account the Western forms of dominance. She asks: what conditions shape the world of contemporary art in a defined locality, which is constructed as oriental, exotic and which is being mythicized on an international level. The presented research is tackling the power relations between the various actors involved in the emergence of the Orientalist discourse rearticulated according to the novel interest intersections in situ. The ethnographical text, as well, examines the power positions of individuals, who determine not only the value of works of art but also construct the representations that accompany these works.en
dc.subject.translatedpost-colonialismen
dc.subject.translatedcontemporary arten
dc.subject.translatedneo-orientalismen
dc.subject.translatedcultural dominanceen
dc.subject.translatedpoweren
dc.subject.translatedmoroccoen
dc.subject.translatedmarrakechen
dc.subject.translatedhegemonyen
dc.subject.translatedethnographyen
dc.subject.translatedart and anthropologyen
dc.subject.translatedcommodificationen
dc.subject.translatedcraftsmanshipen
dc.subject.translatedislamic arten
dc.subject.translatedneo-colonialismen
dc.subject.translatedvisual anthropologyen
dc.subject.translateddiscourseen
Appears in Collections:Disertační práce / Dissertations (KSA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disertacni_prace_ak.pdfPlný text práce4,92 MBAdobe PDFView/Open
Kollarova_posudek oponenta_Zahorik.pdfPosudek oponenta práce203,57 kBAdobe PDFView/Open
Kollarova_zapis o zkousce.pdfPrůběh obhajoby práce529,1 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/42283

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.