Název: Experimental Testing of Basic Crash Elements Made of CFRP by Additive Technologies
Další názvy: Experimentální testování základního deformačního prvku vyrobeného z CFRP aditivní technologií
Autoři: Kalina, Tomáš
Špirk, Stanislav
Sedláček, František
Citace zdrojového dokumentu: KALINA, T., ŠPIRK, S., SEDLÁČEK, F. Experimental Testing of Basic Crash Elements Made of CFRP by Additive Technologies. Manufacturing Technology, 2020, roč. 20, č. 4, s. 448-452. ISSN 1213-2489.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Jan Evangelista Purkyne University
Typ dokumentu: článek
article
URI: 2-s2.0-85098710477
http://hdl.handle.net/11025/42630
ISSN: 1213-2489
Klíčová slova: deformační člen, absorbátor energie, aditivní technologie, CFRP, studentská formule
Klíčová slova v dalším jazyce: Crash element, Impact attenuator, Additive technologies, CFRP, Formula SAE
Abstrakt: Tento článek se zabývá experimentálním testováním základního krešového prvku, který je vyroben z PA6 s krátkými uhlíkovými vlákny aditivní technologií. Aditivní technologie umožňují výrobu velmi složitých, tenkostěnných a dutých tvarů, čehož může být využito k naladění požadované charakteristiky deformačního členu. Vhodnou geometrií může být řízena proměnlivá velikost decelerace, délka deformované části i celkové množství pohlcené energie. Pozvolnou změnou geometrie mohou být redukovány počáteční rázy při nárazu. Experimentální testování bylo provedeno na několika vzorcích a je zde pracováno s průměrnými hodnotami. Sledováno je primárně maximální a průměrné zpomalení a celková pohlcená energie. Stanovená data budou využita pro validování materiálových vlastností v sw Crash-Pam. Pomocí validovaného materiálového modelu budou dále navrhovány větší a složitější deformační členy, např. pro vozy Formula SAE.
Abstrakt v dalším jazyce: This paper deals with the experimental testing of the basic crash elements which are made of PA6 with short carbon fiber reinforcement by additive technology. Additive technologies allow the production of very complex, thin-walled and hollow shapes, which can be used to tune the desired characteristics of the deformation member. The variable size of the deceleration, the length of the deformed part and the total amount of energy absorbed can be controlled by suitable geometry. The initial impact peaks can be reduced by gradually changing the geometry. Experimental testing of the basic crash elements was performed on several specimens and average values are used in this paper. The maximal and the average deceleration and total energy absorbed are primarily monitored. The obtained data will be used for validation of material properties in Crash-Pam software. Usage of a validated material model, larger and more complex deformation members will be proposed, e.g. for the racing car Formula SAE.
Práva: © J. E. Purkyne University in Usti nad Labem
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (RTI)
Články / Articles (KKS)
OBD



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42630

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD