Title: | Představení výkladového textu pro podporu výuky tématu organokovové sloučeniny |
Authors: | Houser, František Klímová, Helena Skřehot, Petr A. |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2020, č. 2, s. 35-38. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2020/Arnika_2020_2_2-Houser-Klimova-Skrehot-web.pdf http://hdl.handle.net/11025/42739 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | organokovové sloučeniny;organokovy;chemie;výuka;střední školy |
Keywords in different language: | organometallic compounds;organometallic;chemistry;teaching;high school |
Abstract: | Hlavním cílem práce Organokovové sloučeniny ve výuce chemie bylo prozkoumat možnost začlenění problematiky organokovových sloučenin do výuky na středních školách a vytvořit podpůrný didaktický text pro učitele. Tvorba výkladového textu je opodstatněna výchozími analýzami rámcových a školních vzdělávacích programů, učebnic a rešerší dostupných zdrojů o organokovových sloučeninách. Na jejich základě vznikl pro výuku a učitele zajímavý, použitelný výkladový text splňující všechna důležitá kritéria, jako jsou: přehlednost, srozumitelnost a pochopitelnost, zaměření na praxi, propojení s ostatními disciplínami. Pomocí tohoto didaktického výkladového textu si mohou učitelé upevnit a rozšířit vlastní znalosti z oblasti chemie. Dále mohou učitelé použít tento didaktický text při přípravě vlastní vyučovací hodiny, a to jak pro běžnou výuku, tak i pro semináře určené pro přípravu k maturitě, k přijímacím zkouškám a ke studiu na vysoké škole. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 2 (2020) Číslo 2 (2020) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arnika_2020_2_2-Houser-Klimova-Skrehot-web.pdf | Plný text | 241,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/42739
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.