Název: Municipální marketing
Další názvy: Municipal marketing
Autoři: Frydrýnová, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Louda Tomáš, JUDr. CSc.
Oponent: Lindner Milan, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43405
Klíčová slova: marketing;marketingový mix;new public management;municipální marketing;marketing města;sociální sítě;marketingová komunikace
Klíčová slova v dalším jazyce: marketing;marketing mix;new public management;municipal marketing;city marketing;social networks;marketing comunication
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou municipálního marketingu. Marketing je nedílnou a významnou součástí ekonomie. Prodej veškerých produktů totiž nemůže existovat bez kvalitního marketingu zaměřeného hlavně na propagaci. Municipální marketing není prováděn podniky, ale orgány veřejné správy. V poslední době se s pojmem municipálního marketingu u měst a obcí potkáváme stále častěji. A to z důvodů, že i jeho provádění podporuje snahu o modernizaci veřejné správy, ke které dochází na základě zavedení systému New Public Management. Tento systém se snaží do veřejné správy zavést tržní principy. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře se stručnou charakteristikou marketingu, jeho prostředím, a základními nástroji, které se pro tvorbu marketingových aktivit využívají. Další část se plánuje zaměřit na definování systému New Public Management. Na tento systém pak plynule navazuje pojem municipálního marketingu. Dalším cílem je tedy shrnout základní definici municipálního marketingu, představit všechny typy jeho účastníků a nástrojů, které s jeho prováděním souvisí. Práce bude popisovat proces realizace aktivit municipálního marketingu a představí i vybrané možnosti, které města a obce k jeho provádění mají. V každé fázi však mohou nastat problémy, které průběh celého procesu ztěžují a komplikují. Proto budou zmíněny i některé typy problémů. V rámci marketingové komunikace měst a obcí současně dochází i k velkému rozmachu informačních technologií, se kterým přibývají různé možnosti jejich využití. Využívání moderních technologických postupů a internetu umožňuje jednotlivým municipalitám poskytovat občanům rychlejší a efektivnější služby v rámci veřejné správy. Proto se poslední část této práce bude věnovat marketingové komunikaci města Plzně na sociálních sítích. Vlastní výzkum bude proveden formou dotazníkového šetření, kdy jako respondenti budou vystupovat obyvatelé města Plzně a okolních okresů. Hlavním cílem je zjistit, zda jsou respondenti s komunikací města na sociálních sítích spokojeni, jaký má taková forma komunikace dosah, a co by město mohlo v této oblasti zlepšit.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis focuses on the issue of municipal marketing and its role in public administration. The application of this municipal marketing is a benefit to all municipalities. This is mainly because it contributes to their promotion, overal development and attractiveness of the city and the creation of a competitive environment. As a part of implementation of municipal activities, there was mutual cooperation between the public and private spheres. An important component is the participation of citizens and bussinesses in these projects, which should serve to ensure that activities are carried out in accordance with the public interest. These entities can also participate in the financing of projects, which leads to a reduction in costs from the budgets of individual municipalities. For the positive impact of municipal activities, it is essential that they are headed by quality management consisting of specialized experts. The thesis contains examples of municipal marketing activities and problems which are related to its application. For some activities, there were given some practical examples from the city of Pilsen. Thesis brings the idea that the topic of marketing, and not only the municipal one, is becoming increasingly important in the Czech Republic. The final part of this thesis contained its own research, which focused on the marketing communication of the city of Pilsen on social networks and its impact on citizens, students and employees of the city and surrounding districts. First, city profiles at social networks were presented. Then the research took place in the form of a questionnaire survey. The result of the research was that the citizens are satisfied with the marketing communication of the city of Pilsen.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KSR)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
DP_Frydrynova_2021_Municipalni_marketing.pdf1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43405

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.