Název: Production of educative virtual tour for primary schools
Další názvy: Tvorba vzdělávací virtuální prohlídky pro základní školy
Autoři: Stuchlý, Dominik
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 21.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: conferenceObject
konferenční příspěvek
URI: http://hdl.handle.net/11025/43574
ISBN: 978-80-261-0858-0
Klíčová slova: virtuální realita;technologie ve vzdělávání;využití virtuální reality;vzdělávání na základních školách;počítačová grafika;3D grafika;Cinema 4D;trojrozměrné modelování;tvorba virtuální reality;velkomoravský kostel
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual reality;technologies in education;use of virtual reality;education in primary schools;computer graphics;3D graphics;Cinema 4D;three-dimensional modeling;creation of virtual reality;Great Moravian Church
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis focuses on the use of virtual reality in education and the issue of creating an educational virtual tour. In recent years, the use of virtual reality technology has been increased in many areas of our society. With proper implementation, it can also offer great benefits in the educational process. For a correct understanding, virtual reality is defined at first, its history is outlined and the types of virtual reality and the principles of its function are described. Furthermore, the work focuses on the application of this technology in education and the resulting advantages and disadvantages. Part of the work is a brief description of 3D graphics and modeling, which will help the reader to understand better the practical part of this work. The practical part is aimed at the creation of a virtual educational tour, which will allow you to immerse yourself in the computer reconstruction of the long-defunct Great Moravian church. This section describes in detail the creation process from design, through modeling and texturing, to the rendering and publication itself.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2021
Olympiáda techniky Plzeň 2021

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
tiraz atd.pdf757,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ot2021-abstracts-22.pdfPlný text289,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43574

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.