Název: | Production of educative virtual tour for primary schools |
Další názvy: | Tvorba vzdělávací virtuální prohlídky pro základní školy |
Autoři: | Stuchlý, Dominik |
Citace zdrojového dokumentu: | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 21. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | conferenceObject konferenční příspěvek |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43574 |
ISBN: | 978-80-261-0858-0 |
Klíčová slova: | virtuální realita;technologie ve vzdělávání;využití virtuální reality;vzdělávání na základních školách;počítačová grafika;3D grafika;Cinema 4D;trojrozměrné modelování;tvorba virtuální reality;velkomoravský kostel |
Klíčová slova v dalším jazyce: | virtual reality;technologies in education;use of virtual reality;education in primary schools;computer graphics;3D graphics;Cinema 4D;three-dimensional modeling;creation of virtual reality;Great Moravian Church |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor's thesis focuses on the use of virtual reality in education and the issue of creating an educational virtual tour. In recent years, the use of virtual reality technology has been increased in many areas of our society. With proper implementation, it can also offer great benefits in the educational process. For a correct understanding, virtual reality is defined at first, its history is outlined and the types of virtual reality and the principles of its function are described. Furthermore, the work focuses on the application of this technology in education and the resulting advantages and disadvantages. Part of the work is a brief description of 3D graphics and modeling, which will help the reader to understand better the practical part of this work. The practical part is aimed at the creation of a virtual educational tour, which will allow you to immerse yourself in the computer reconstruction of the long-defunct Great Moravian church. This section describes in detail the creation process from design, through modeling and texturing, to the rendering and publication itself. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2021 Olympiáda techniky Plzeň 2021 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
tiraz atd.pdf | 757,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít | |
ot2021-abstracts-22.pdf | Plný text | 289,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43574
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.