Název: Aktivity lídrů irských politických stran na sociálních sítích ve volební kampani při parlamentních volbách v roce 2020
Další názvy: The activity of lead figures of Irish political parties on social media during parliamentary election campaign in 2020
Autoři: Černá, Natálie
Vedoucí práce/školitel: Zákravský Jiří, PhDr. Ph.D.
Oponent: Krčál Petr, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/43710
Klíčová slova: irsko;irské parlamentní volby;sociální média;facebook;twitter;volby;volební kampaň;irské politické strany;politika v irsku;lídři irských politických stran
Klíčová slova v dalším jazyce: ireland;irish parliamentary elections;social media;facebook;twitter;elections;election campaign;irish political parties;irish politics;the leaders of irish political parties
Abstrakt: Tato bakalářská práce se soustředí na aktivity lídrů irských politických stran na sociálních sítích, během kampaně k irským parlamentním volbám v roce 2020. Zkoumá sedm vybraných politických stran a jejich lídry, jmenovitě Micheála Martina z Fianna Fáil, Mary Lou McDOnald z Sinn Féin, Leo Varadkara z Fine Gael, Eamona Ryana z Green Party, Brendana Howlina z Labour Party, Peadara Tóibína z Aontú a Catherine Murphy a Roísín Shortall z Social Democrats. Tyto politické strany jsou krátce představeny v první části práce. Následně je uvedena teorie nastolování agendy pomocí sociálních sítí, její výhody a nevýhody. Druhá část práce zkoumá aktivity lídrů na Facebooku a Twitteru během kampaně k parlamentním volbám; tedy od 14. ledna 2020 do 8. února 2020. Analyzuje počet interakcí od sledujících lídrů a druhy interakcí. Výsledkem této práce je zjištění, že nejvíce populárním lídrem na Facebooku a Twitteru byla Mary Lou McDonald.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis focuses on the activity of lead figures of Irish political parties on social media during parliamentary election campaign in 2020. It studies seven selected political parties and their leaders, namely on Micheál Martin of Fianna Fáil, Mary Lou McDonald of Sinn Féin, Leo Varadkar of Fine Gael, Eamon Ryan of Green Party, Brendan Howlin of Labour Party, Peadar Tóibín of Aontú, Catherine Murphy and Roísín Shortall of Social Democrats. The political parties are shortly introduced in the first part of this thesis. The introduction is followed by a theory of agenda setting through social media, its advantages and disadvantages. The second part of the thesis examines activities created by the leaders on Facebook and Twitter during the parliamentary election campaign; from January 14th 2020 to February 8th 2020. It also analyzes the number of interactions created by followers and subscribers of the leaders and types of interactions. The results of this thesis show that the most popular leader on Facebook and Twitter was Mary Lou McDonald.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Cerna.pdfPlný text práce2,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_MV_OPO_Cerna.pdfPosudek oponenta práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_MV_VED_Cerna.pdfPosudek vedoucího práce711,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP cerna.pdfPrůběh obhajoby práce224,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43710

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.