Název: Porovnání tematického obsahu českých a britských učebnic pro 2. stupeň ZŠ
Další názvy: Content Comparison of Czech and British Textbooks for Secondary Education
Autoři: Hachová, Martina
Vedoucí práce/školitel: Kuberská Markéta, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45176
Klíčová slova: základní školy;učebnice zeměpisu;obsah učebnic;analýza učebnic;bloomova taxonomie;porovnávání učebnic;česká republika;velká británie
Klíčová slova v dalším jazyce: key words: secondary schools;geography textbooks;content of textbooks;analysis of textbooks;bloom´s taxonomy textbook comparison;czech republic;great britain
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá porovnáváním tematického obsahu vybraných českých a anglických učebnic zeměpisu určených pro žáky nižšího sekundárního vzdělávání. Čtyři české a tři anglické učebnice jsem zkoumala několika způsoby. Nejprve jsem analyzovala tematický obsah všech učebnic a jednotlivá témata jsem rozdělila do několika hierarchických úrovní. Současně jsem zjišťovala, kolik stran, případně odstavců, je jednotlivým tématům a hierarchickým úrovním věnováno. Poslední částí analýzy bylo určování rozvíjených úrovní Bloomovy taxonomie kognitivních cílů. Na závěr jsem porovnala výsledky analýzy českých i anglických učebnic. Konečné výsledky mohou posloužit jako podklad pro změnu v sestavování českých učebnic zeměpisu, případně pro změny v samotné výuce.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the comparison of the thematic content of selected Czech and English Geography textbooks designated for students of Low Secondary Education. I studied four Czech textbooks and three English textbooks in several ways. At first, I analysed the thematic content of all textbooks and then I divided individual topics into hierarchical levels. Contemporaneously, I detected the amount of pages, eventually paragraphs, which were assigned to the topics and hierarchical levels. The last part of the analysis dealt with the estimation of the evolving levels of the Bloom Taxonomy of Cognitive Domain. Finally I compared the results of the complex analysis of both Czech and English textbooks. The final results may serve as a base for a change in structuring of Czech Geography textbooks, prospectively for a change in education itself.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Martina_Hachova.pdfPlný text práce2,84 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HACHOVA_VEDOUCI.pdfPosudek vedoucího práce612,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HACHOVA_OPONENT.pdfPosudek oponenta práce660,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HACHOVA_PRUBEH OBHAJOBY.pdfPrůběh obhajoby práce121,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45176

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.