Název: Využití maňáska v edukačním procesu v mateřské škole
Další názvy: Utilization Of A Puppet In A Process Of Education In Kindergarden
Autoři: Némethová, Martina
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45224
Klíčová slova: mateřská škola;maňásek;hra;pohádka;edukace
Klíčová slova v dalším jazyce: kindergarden;puppet;game;fairytale;education
Abstrakt: Bakalářská práce s cílem představit maňáska jako pomocníka edukačního procesu v MŠ ověřuje autorčin předpoklad, že maňásek může být s úspěchem využit při práci napříč všemi vzdělávacími oblastmi RVP PV. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. První charakterizuje samotného maňáska a jeho typy. Je zde vysvětlen pojem edukační proces, a jak lze maňáska do edukačního procesu vhodně zapojit. Jsou zde zmíněni představitelé z řad učitelů v historii, kteří s maňáskem pracovali. Osobnost učitele mateřské školy je popsána v další kapitole. V neposlední řadě autorka popisuje, jak maňásek působí na život dítěte. Kapitola druhá se věnuje hře dětí předškolního věku. Ve třetí kapitole je uvedeno, jak se maňásek zapojuje do procesu v souladu se všemi oblastmi RVP PV. Praktická část se metodou akčního výzkumu věnuje konkrétním činnostem s maňáskem v mateřské škole. Autorka tak zprostředkovává poznatky jiným učitelkám mateřské školy. Akční výzkum je potom jakousi inspirací pro další práci v edukačním procesu mateřských škol. Jsou zde popsány cíle a výstupy jednotlivých zrealizovaných integrovaných bloků. Jakým způsobem jsou naplňovány. Každý výstup je zreflektován. Zmíněna je také reakce dětí na danou činnost, úskalí, která vychází z výstupu s maňáskem. Jednotlivé činnosti jsou prokládány fotografiemi z archivu autorky pro názornost.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis, with the aim of introducing the puppet as an assistant to the educational process in kindergarten, verifies the authors assumption that the puppet can be successfully used in work Gross all edukational area sof the FEP PV. Is dividend into two parts - theoretical and practical. The theoretical part contains three chapters. The first one characterizes the puppet itself and its types. The concept of the educational process is explained here, and how the puppet can be used appropriately in the educational process. Representatives from the ranks of teachers in history who worked with puppets are mentioned here. The personality of a kindergarten teacher is described in the next chapter. Last but not least, the author describes how the puppet affects the life of a child. The second chapter deals with play of preschool children. The third chapter shows how the puppet is involved in the process in accordance with all areas of the FEP PV. The practical part is devoted to specific activities with puppetry in kindergarten and method of action research is being used here. The author shares experience with other kindergarten teachers. Action research is then kind of inspiration for further work in the educational process of kindergartens. The goals and outputs of individual integrated blocks are described here, also how they are fulfilled. Each output is reflected. The reaction of children to the activity is also mentioned, a pitfall that comes from climbing with a puppet. The individual activities are interspersed with photographs from the author's archive for clarity.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Martina Nemethova_Vyuziti manaska v edukacnim procesu v MS.pdfPlný text práce2,06 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemethova VP.pdfPosudek vedoucího práce136,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemethova O.pdfPrůběh obhajoby práce5,62 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Nemethova OP.pdfPosudek oponenta práce110,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45224

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.