Title: Povolání učitele mateřské školy z pohledu veřejnosti
Other Titles: The profession of kindergarten teacher from the public point of view
Authors: Hájková, Kamila
Advisor: Šafránková Dagmar, PhDr. Ph.D.
Referee: Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45229
Keywords: ucitel;materska skola;profese;pohled verejnosti;dite;vlastnosti;kompetence;role;charakteristika;postaveni ve spolecnosti
Keywords in different language: teacher;kindergarten;profession;public point of view;child;qualities;competencies;roles;characteristic;position in society
Abstract: Tato bakalářská práce je zaměřena na zjištění pohledu veřejnosti na povolání učitele mateřské školy. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou učitele mateřské školy, rolemi a kompetencemi spojenými s touto profesí a její minulou i současnou pozicí ve společnosti. Praktická část zpracovává výsledky dotazníkového šetření, jehož úkolem je zjistit pohled veřejnosti na tuto profesi.
Abstract in different language: This bachelor thesis focuses on acquiring public opinion on the profession of a kindergarten teacher. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the characteristic of the kindergarten teacher and with the roles and competencies which are associated with this profession and its past and present position in society. The practical part processes the results of a questionnaire survey, which deals with acquiring public opinion on this profession.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ha_jkova__BP.pdfPlný text práce2,02 MBAdobe PDFView/Open
Hajkova VP.pdfPosudek vedoucího práce123,1 kBAdobe PDFView/Open
Hajkova OP.pdfPosudek oponenta práce110,15 kBAdobe PDFView/Open
Hajkova O.pdfPrůběh obhajoby práce384,02 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45229

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.