Název: Od nápadu k učebnici
Další názvy: From the idea to the textbook
Autoři: Frausová, Klára
Vedoucí práce/školitel: Ehrenmüller Jürgen, Mag. phil.
Oponent: Höppnerová Věra, Prof. PhDr. DrSc.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45282
Klíčová slova: učebnice;pracovní sešit;interview;deutsch mi max;tvorba učebnice
Klíčová slova v dalším jazyce: schoolbook;textbook;interview;deutsch mit max;textbook creation
Abstrakt: Touha po znalostech, vědění a porozumění pohání dnešní svět kupředu. Jedním z prostředků, který nám k tomuto vytyčenému cíli může dopomoci, je učebnice, potažmo učebnice cizích jazyků. Ta totiž otevírá dveře do světa poznání, jelikož propojuje nejen učební osnovy v mateřském jazyce, ale i znalosti cizích kultur a světa jako celku. Učebnice jsou fenomén, který provází učitele po celém světě a ačkoli jsou široce rozšířeny, mnoho lidí si ani nedovede představit, jakým způsobem taková učebnice vzniká. Cílem této bakalářské práce je demonstrovat profesionální tvorbu učebnic v oboru Němčina pro základní školy a víceletá gymnázia. Příkladem je podrobný rozbor tvorby učebnice Deutsch mit Max od nakladatelství Fraus. Teoretická část se věnuje obecnému pojmu učebnice, její modernizaci a kritériím, dle kterých se potencionální uživatelé rozhodují, zda-li je určitá učebnice pro výuku vhodná. Třetí kapitola této části ukazuje pozici výuky německého jazyka v České republice. Praktická část se skládá z analýzy dvou rozhovorů, které mi poskytly Mgr. Jitka Staňková, redaktorka učebnice Deutsch mit Max, a PaedDr. Milena Zbranková, autorka stejné publikace.
Abstrakt v dalším jazyce: The desire for knowledge and understanding drives today's world forward. One of the means that can help us to this goal is a textbook, or even a textbook of foreign languages. It opens the door to the world of knowledge, as it connects not only the curriculum in the mother tongue, but also knowledge of foreign cultures and the world as a whole. Textbooks are a phenomenon that accompanies teachers around the world, and although they are widespread, many people cannot even imagine how such a textbook is created. The aim of this bachelor's thesis is to demonstrate the professional creation of textbooks in the field of German language for primary schools. An example is a detailed description of the creation of the textbook Deutsch mit Max by Fraus publishing house. The theoretical part deals with the general concept of the textbook, its modernization and the criteria according to which potential users decide whether a particular textbook is suitable for teaching. The third chapter of this part shows the position of German language teaching in the Czech Republic. The practical part consists of analysis of two interviews provided by Mgr. Jitka Staňková, editor of the textbook Deutsch mit Max, and PaedDr. Milena Zbranková, author of the same publication.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Klara Frausova.pdfPlný text práce1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Frausova_VP.docPosudek vedoucího práce87,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Frausova_OP.docPosudek oponenta práce89,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Frausova_OBH.pdfPrůběh obhajoby práce234,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45282

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.