Název: I HAD A DREAM
Další názvy: I HAD A DREAM
Autoři: Šupolíková, Anna
Vedoucí práce/školitel: Vach Gabriel, Doc. MgA.
Oponent: Novotná Hana, M.A. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45763
Klíčová slova: porcelán;sada;barva;ořez;spoj
Klíčová slova v dalším jazyce: porcelain;set;color;clipping;joint
Abstrakt: Výsledkem je realizace tří druhů porcelánového produktu: šperkovnice/dózy, vázy a hrnečky . Od každého ve dvou velikostech. Proč tyto tři tvary? Mohlo by se zdát, že jde o nesourodou sadu, kterou spojuje pouze stejný přístup a použití barvy. A je to tak. Tyto předměty mají sice pramálo společného, ale mým hlavním záměrem nebylo vytvořit ucelenou sadu. Předměty jsem vybírala tak, aby se na nich dal co nejlépe prezentovat můj koncept a zároveň, aby to byly ty předměty, které nás nebo alespoň mě po celý den obklopují. Jak už jsem výše zmínila, myslím si, že chceme-li něco udělat správně, měli bychom stavět na tom, co známe a víme. Proto jsem zvolila ony tvary a proporce. V sadě používám barvu, viditelný spoj vzniklý dělenou formou a zdobný ořez. Detaily jako podpis autora - mě jako keramika šperkaře, můžu-li se tak nazvat. Jednoduchý ornamentální nebo barevný prvek obsažen v každém jednom kuse odkazující na jeden z úkonů tohoto krásného a těžkého řemesla. A zároveň napovídající obor, ze kterého jsem přišla. Detail chápán jako ozdoba poutající pozornost diváka, odkazující na řemeslo, sdělující informaci o dříve neznámém.
Abstrakt v dalším jazyce: In my final work I connect the world of ceramics and jewellery from my point of view. We could say that jewellery is like a coin. It has two sides. Both of them must be crafted with precision. The front side and the back with the pin, which connects the piece to the body. An element created only out of technological necessity, but still able to be as interesting as the front. I decided to apply this approach to porcelain. I focused on the places that are created only out of technological necessity. The places that are not given much attention, are not decorated in any way and are often not visible at first glance. A person uninitiated in ceramic technology may not even know how individual objects are created, how many pieces they are composed of, and what actions a ceramist must take to create a given object in the first place. And these are the places I would like to reveal to the viewer. To show the 'backside of the jewellery' The result is the realization of six shapes of porcelain products. Jewellery boxes, vases and mugs. In this set I used color, a visible joint created by a split form and decorative trimming. A simple ornamental or color element included in each piece refers to one of the technological step of this beautiful and difficult craft, and at the same to the field I studied before - jewellery design. A detail as an ornament draws in the viewer's attention to the craft, conveying information about the previously unknown.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
dp_i_had_a_dream_anna_supolikova.pdfPlný text práce2,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Supolikova.pdfPosudek oponenta práce560,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Supolikova_0.pdfPosudek vedoucího práce481,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Supolikova_1.pdfPrůběh obhajoby práce468,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45763

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.