Název: Regulace pohonů s PMSM motory elektrické motokáry
Další názvy: Control of PMSM drives of electrical kart
Autoři: Krych, Jiří
Vedoucí práce/školitel: Talla Jakub, Ing. Ph.D.
Oponent: Streit Luboš, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/46111
Klíčová slova: pmsm;vektorové řízení;elektronický diferenciál;motokára
Klíčová slova v dalším jazyce: pmsm;vector control;electronic differential;go-kart
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá návrhem vektorového řízení a elektronického diferenciálu pro pohon elektrické motokáry. Vektorové řízení je jedním z nejvhodnějších řízení pro PMSM motory. Pohonu zajišťuje velmi vysokou dynamiku. Zakomponováním elektronického diferenciálu se zvýší stabilita průjezdu motokáry v zatáčkách a sníží se opotřebování pneumatik. Teoretická část diplomové práce se věnuje rozboru synchronních motorů s permanentními magnety a možnostmi jeho řízení. V praktické části práce je nejdříve soupis hlavních komponent elektrické motokáry a navržené vektorové řízení pro PMSM motory. Dále je zde navržené zakomponování elektronického diferenciálu do regulačního schématu. V prostředí MATLAB/Simulink jsou vytvořeny modely řízení a zároveň je ověřena funkčnost, jak řízení pohonu, tak elektronického diferenciálu.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis focuses on a design of vector control and electronic differential for electric go-kart drive. Vector control is one of the most suitable controls for PMSM motors. The drive provides very high dynamics. Incorporating an electronic differential will increase the stability of go-karts in corners and reduce tire wear. The theoretical part of this work is dealing with the analysis of synchronous motors with permanent magnets and the possibilities of their control. The practical part of the work contain a list of the main components of the electric go-kart and the proposed vector control for PMSM motors. Furthermore, the incorporation of an electronic differential into the control scheme is proposed here. Control models are created in the MATLAB / Simulink environment and at the same time the functionality of both the drive control and the electronic differential is verified here.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Regulace_pohonu_s_PMSM_motory_elektricke_motokary_Krychj.pdfPlný text práce7,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce38,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce37,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce24,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46111

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.