Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Čermák, Roman | |
dc.contributor.author | Vlasák, Petr | |
dc.contributor.referee | Souček, Miroslav | |
dc.date.accepted | 2012-06-14 | |
dc.date.accessioned | 2013-11-05T12:00:12Z | - |
dc.date.available | 2011-09-19 | cs |
dc.date.available | 2013-11-05T12:00:12Z | - |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-05-25 | |
dc.identifier | 48431 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/4686 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem několika variant naklápěcího zavěšení pro tříkolový podvozek. Nejvhodnější varianta je dále rozpracována. Je provedena simulace chování tříkolového naklápěcího podvozku v prostředí softwaru MSC.ADAMS/VIEW, kde jsou vyhodnoceny potřebné parametry. Optimalizovaná geometrie zavěšení je následně použita pro konstrukční návrh tříkolového podvozku s pomocí CAD. Jsou provedeny pevnostní výpočty vybraných součástí pomocí metody konečných prvků. Dále je vybrán vhodný aktuátor pro zajištění naklápění a stručně navržena koncepce řízení aktivního naklápění podvozku. | cs |
dc.format | 96 s., 16 s. příloh | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | Tříkolová vozidla | cs |
dc.subject | naklápěcí zavěšení kol | cs |
dc.subject | aktuátory pro naklápěcí podvozky | cs |
dc.subject | MSC.ADAMS/VIEW | cs |
dc.subject | konstrukce v CAD | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | aktivní řízení naklápění podvozku | cs |
dc.title | Aktivně naklápěcí podvozek tříkolového vozidla | cs |
dc.title.alternative | Actively tilted three-wheel vehicle chassis | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | Katedra konstruování strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the design of tilting suspension for a three-wheel vehicle. The most suitable design is then analyzed in more details. MSC.ADAMS/VIEW is used for behaviour simulation of the tilting suspension and necessary parameters are evaluated. The optimal geometry of the tilting suspension is used for construction design of the three-wheel vehicle chassis by CAD system. Strength calculations are performed for particular parts by the help of Finite Element Method. A suitable actuator for tilting is chosen and the concept of active tilt control is designed. | en |
dc.subject.translated | Three-wheel vehicle | en |
dc.subject.translated | tilting suspension | en |
dc.subject.translated | tilting actuators | en |
dc.subject.translated | MSC.ADAMS/VIEW | en |
dc.subject.translated | CAD | en |
dc.subject.translated | FEM | en |
dc.subject.translated | active tilt control | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KKS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Vlasak_Petr_DP.pdf | Plný text práce | 8,17 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Posudek vedouciho - Vlasak.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,34 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Posudek oponenta - Vlasak.pdf | Posudek oponenta práce | 1,1 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Vlasak.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,27 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/4686
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.