Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorČermák, Roman
dc.contributor.authorVlasák, Petr
dc.contributor.refereeSouček, Miroslav
dc.date.accepted2012-06-14
dc.date.accessioned2013-11-05T12:00:12Z-
dc.date.available2011-09-19cs
dc.date.available2013-11-05T12:00:12Z-
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-25
dc.identifier48431
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/4686
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem několika variant naklápěcího zavěšení pro tříkolový podvozek. Nejvhodnější varianta je dále rozpracována. Je provedena simulace chování tříkolového naklápěcího podvozku v prostředí softwaru MSC.ADAMS/VIEW, kde jsou vyhodnoceny potřebné parametry. Optimalizovaná geometrie zavěšení je následně použita pro konstrukční návrh tříkolového podvozku s pomocí CAD. Jsou provedeny pevnostní výpočty vybraných součástí pomocí metody konečných prvků. Dále je vybrán vhodný aktuátor pro zajištění naklápění a stručně navržena koncepce řízení aktivního naklápění podvozku.cs
dc.format96 s., 16 s. přílohcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectTříkolová vozidlacs
dc.subjectnaklápěcí zavěšení kolcs
dc.subjectaktuátory pro naklápěcí podvozkycs
dc.subjectMSC.ADAMS/VIEWcs
dc.subjectkonstrukce v CADcs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectaktivní řízení naklápění podvozkucs
dc.titleAktivně naklápěcí podvozek tříkolového vozidlacs
dc.title.alternativeActively tilted three-wheel vehicle chassisen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojnícs
dc.description.departmentKatedra konstruování strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the design of tilting suspension for a three-wheel vehicle. The most suitable design is then analyzed in more details. MSC.ADAMS/VIEW is used for behaviour simulation of the tilting suspension and necessary parameters are evaluated. The optimal geometry of the tilting suspension is used for construction design of the three-wheel vehicle chassis by CAD system. Strength calculations are performed for particular parts by the help of Finite Element Method. A suitable actuator for tilting is chosen and the concept of active tilt control is designed.en
dc.subject.translatedThree-wheel vehicleen
dc.subject.translatedtilting suspensionen
dc.subject.translatedtilting actuatorsen
dc.subject.translatedMSC.ADAMS/VIEWen
dc.subject.translatedCADen
dc.subject.translatedFEMen
dc.subject.translatedactive tilt controlen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KKS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vlasak_Petr_DP.pdfPlný text práce8,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii
Posudek vedouciho - Vlasak.pdfPosudek vedoucího práce1,34 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii
Posudek oponenta - Vlasak.pdfPosudek oponenta práce1,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii
Vlasak.pdfPrůběh obhajoby práce1,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/4686

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.