Title: Dostupnost veřejných služeb na venkově
Other Titles: Availability of public services in the countryside
Authors: Špačková, Michaela
Advisor: Ježek Jiří, Doc. RNDr. Ph.D.
Referee: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47365
Keywords: veřejné služby;venkov;nýrsko;identifikace spokojenosti
Keywords in different language: public services;countryside;nýrsko;identification of satisfaction
Abstract: Diplomová práce je zpracována na téma týkající se dostupnosti veřejných služeb na venkově. Hlavním cílem diplomové práce je identifikace spokojenosti obyvatel města Nýrsko s dostupností poskytovaných veřejných služeb. Praktická část je zaměřena na město Nýrsko, a pro porovnání zjištěných údajů jsou použita informační data z města Janovice nad Úhlavou. Obě města tvoří společně s 11 katastry Místní akční skupinu (MAS) Ekoregion Úhlava. Jsou získávány potřebná data o sociálních službách, zdravotnictví, školství, kultuře a dopravě, která tato města poskytují. Dále jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které pomohlo objasnit spokojenost občanů města Nýrska s poskytovanými veřejnými službami. Mezi hlavními poznatky šetření se projevily názory o nutnosti zvyšovat dostupnost sociálních služeb, řešit dopravní dostupnost v regionu. Podporovat řešení potřeb seniorů a také zajištění informovanosti občanů o sociálních a návazných službách. Nastíněny jsou návrhy pro zkvalitnění dostupnosti venkova.
Abstract in different language: The diploma thesis is elaborated on the topic concerning the availability of public services in the countryside. The main goal of the diploma thesis will be to identify the satisfaction of the inhabitants of Nýrsko with the availability of public services. The practical part is focused on the city of Nýrsko, and information data from the city of Janovice nad Úhlavou are used to compare the data. Both cities together with 11 cadastres form the Local Action Group Ekoregion Úhlava. The necessary data on social services, health care, education, culture and transport provided by these cities are obtained. The results of a questionnaire survey are also presented, which helped to clarify the satisfaction of the citizens of Nýrsko with the provided public services. Among the main findings of the survey were opinions on the need to increase the availability of social services, to address transport accessibility in the region. To support the solution of the needs of seniors and also to ensure that citizens are informed about social and related services. Proposals for improving rural accessibility are outlined.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Spackova.pdfPlný text práce2,14 MBAdobe PDFView/Open
Spackova_Michaela_v..pdfPosudek vedoucího práce115,57 kBAdobe PDFView/Open
Spackova_MIchaela_o.pdfPosudek oponenta práce118,5 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,77 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47365

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.