Title: Online nakupování potravin na českém trhu
Other Titles: Online food shopping on the Czech market
Authors: Bláhová, Lucie
Advisor: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Referee: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47453
Keywords: strategie;strategická analýza;komparace;pestle analýza;porterova analýza pěti sil;marketingový mix;4p;finanční analýza;swot analýza
Keywords in different language: strategy;strategic analysis;comparison;pestle analysis;porter's five forces analysis;marketing mix;4p;financial analysis;swot analysis
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou online prodeje potravin na českém trhu. Práce pomocí strategické analýzy porovnává dva významné představitele tohoto trhu, Rohlík.cz a Košík.cz. První část práce určuje teoretická východiska pro strategickou analýzu a e-commerce a zkoumá aktuální trendy v online nakupování a v online nakupování potravin. Druhou část práce představuje strategická analýza Rohlík.cz a Košík.cz. Nejprve je prostřednictvím PESTLE analýzy popsáno makroprostředí a následně je pomocí Porterovy analýzy pěti sil hodnoceno mezoprostředí zkoumaných společností. K analýze vnitřního prostředí byl využit marketingový mix a finanční analýza. Z těchto analýz poté vychází SWOT analýza, která hodnotí silné a slabé stránky podniků a jejich příležitosti i hrozby. Na závěr jsou uvedena doporučení, kterými by jednotlivé společnosti mohly zlepšit své služby.
Abstract in different language: This bachelor thesis examines the topic Online Food Shopping on the Czech Market. The thesis compares two representatives of this market, Rohlík.cz and Košík.cz, using strategic analyses. The first part of the thesis determines the theoretical basis for strategic analysis and e-commerce and examines current trends in online shopping and online food shopping. The second part is a strategic analysis of Rohlík.cz and Košík.cz. There is described the macro environment by PESTLE analysis, and then there is described meso environment of the companies is evaluated by Porter's five forces analysis. To analyse the internal environment there were used the marketing mix and financial analysis. Based on these analyses, there was performed a SWOT analysis, which shows the strengths and weaknesses of companies and their opportunities and threats. Finally, there are suggested recommendations to improve their services.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Blahova_Lucie.pdfPlný text práce1,48 MBAdobe PDFView/Open
Blahova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce128,1 kBAdobe PDFView/Open
Blahova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce128,94 kBAdobe PDFView/Open
Blahovaob.pdfPrůběh obhajoby práce43,17 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47453

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.