Title: Možnosti marketingové komunikace v HbbTV
Other Titles: Possibilities of Marketing Communication through HbbTV
Authors: Spěváčková, Aneta
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Kupec Michael, Ing. Bc.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47546
Keywords: marketingová komunikace;reklama;média;televize;internet;hbbtv;červené tlačítko
Keywords in different language: marketing communication;advertising;media;television;internet;hbbtv;red button
Abstract: Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací v HbbTV. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představena marketingová komunikace a dále je zaměřena pozornost na reklamu a média. Následující část popisuje aplikaci HbbTV, její vývoj v České republice i ve světě. Dále jsou zde popsány média, která ji v České republice používají. Jsou zde zmíněny reklamní formáty a možnosti snadného cílení reklamních kampaní v této aplikaci. Praktická část se soustředí na dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit, jak lidé znají a využívají aplikaci HbbTV a jak reagují na reklamu v tomto prostředí. Dalším cílem bylo ověřit, zda je HbbTV vhodným nástrojem pro marketingovou komunikaci.
Abstract in different language: The bachelor´s thesis deals with marketing communication in HbbTV. This thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part introduces marketing communication and also focuses on advertising and the media. The following section describes the HbbTV application, its development in the Czech Republic and in the world. The media that use HbbTV application in the Czech Republic are also described. Ad formats and options for easily targeting ad campaigns in this application are mentioned as well. The practical part focuses on a questionnaire survey, which aims to find out how people know and can use the HbbTV application and how they react to advertising in this environment. An additional goal was to verify whether HbbTV is a suitable tool for marketing communication.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Spevackova.pdfPlný text práce3,28 MBAdobe PDFView/Open
Spevackova_Aneta_v.pdfPosudek vedoucího práce227,88 kBAdobe PDFView/Open
Spevackova_Aneta_o.pdfPosudek oponenta práce119,78 kBAdobe PDFView/Open
spevackovaob.pdfPrůběh obhajoby práce34,66 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47546

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.