Název: Učivo o tvoření slov a o stavbě slov na 1. stupni ZŠ
Další názvy: The curriculum for word formation and word structure at the 1st level of elementary school
Autoři: Bervidová, Dominika
Vedoucí práce/školitel: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Oponent: Pasáčková Eva, PhDr. CSc.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48256
Klíčová slova: učivo o tvoření slov;učivo stavbě slova;rozbor slovotvorný a rozbor morfematický;rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání;standardy pro základní vzdělávání;očekávaný výstup;učebnice českého jazyka pro 5. ročník zš
Klíčová slova v dalším jazyce: word formation curriculum;word structure curriculum;word-formation analysis and morphematic analysis;the framework educational program for basic education;standards for basic education;expected output;czech language textbook for the 5th year of elementary school
Abstrakt: V diplomové práci si klademe za cíl ověřit na vybraném vzorku 83 žáků 5. ročníku ZŠ znalosti a dovednosti morfematického a slovotvorného učiva a porovnat je s výzkumem, jenž byl proveden v roce 2002. V praktické části se také zaměříme na postoj učitelů k učivu a zda si učitelé uvědomují rozdíl mezi rozborem slovotvorným a morfematickým. V teoretické části se snažíme pomocí obsahové analýzy vybraných učebnicových řad nakladatelství SPN, Fraus, Nová škola a Taktik zjistit, jak je zkoumané učivo podáno a jaké typy cvičení k procvičování a upevňování učiva autoři volí.
Abstrakt v dalším jazyce: In the diploma thesis it was aimed to verify the knowledge and skills of morphematic and word-formation curriculum on the selected sample of 83 pupils of the 5th grade of elementary school and compare them with the research, which was conducted in 2002. In the practical part it was also focused on the attitude of teachers to the curriculum and whether teachers are aware of the difference between word-formation and morphematic analysis. In the theoretical part, by using the content analysis of selected textbook series published by SPN, Fraus, Nová škola and Taktik, we tried to find out how the researched curriculum is presented and what types of exercises the practitioners choose to practice and consolidate the curriculum.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - D. Bervidova.pdfPlný text práce8,46 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
bervidova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce229,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
bervidova_pasackova.pdfPosudek oponenta práce454,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
bervidova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce95,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48256

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.