Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorTrešlová, Markéta
dc.contributor.refereeLovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2022-6-13
dc.date.accessioned2022-06-20T10:22:41Z-
dc.date.available2020-12-7
dc.date.available2022-06-20T10:22:41Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-27
dc.identifier87091
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/48483-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou distanční výuky na 1. stupni základních škol. Práce je rozdělena ne teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce jsme se zaměřili obecně na pojem učení, formy výuky, formy distanční výuky, dále na rozdíl mezi off-line a on-line výukou, kterou můžeme dále rozlišit na synchronní a asynchronní. Pomocí tematických zpráv České školní inspekce jsme popsali, jak probíhala distanční výuka ve školním roce 2019/2020 a ve školním roce 2020/2021. Rovněž jsme se zaměřili na to, kolik žáků se do distančního vzdělávání podařilo zapojit a jakým způsobem, zda došlo k nějakému zlepšení oproti jaru 2020, kdy jsme se poprvé s distanční výukou setkali a jestli se nějak kvůli distanční výuce změnil obsah vzdělávání. Dále jsme popsali bariéry distanční výuky, zásady efektivní distanční výuky a pojem hodnocení, který jsme nejprve popsali a následně jsme se zaměřili na to, jak se hodnotilo během distanční výuky. Ke tvorbě teoretické části jsme použili odbornou literaturu, internetové zdroje, zprávy z šetření České školní inspekce, doporučení MŠMT a vlastní zkušenosti. Praktická část je tvořena výzkumem, pro který jsme vybrali dotazníkové šetření. Vytvořili jsme celkem dva dotazníky. Jeden byl zadán žákům a druhý učitelům na 1. stupni základní školy. Všechny odpovědi z dotazníku jsme pak vyhodnotili a zobrazili pomocí grafu. Cílem práce bylo poukázat na to, jak byla distanční výuka efektivní, jaké její výhody a nevýhody pozorovali žáci a učitelé, s jakými obtížemi se setkali a zda měla distanční výuka nějaký přínos.cs
dc.format85 s. (120 186 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectučenícs
dc.subjectdistanční výukacs
dc.subjecton-line výukacs
dc.subjectoff-line výukacs
dc.subjectsynchronní a asynchronní výukacs
dc.subjecthodnocenícs
dc.subjectbariery distanční výukycs
dc.subjectzásady efektivní distanční výukycs
dc.subjecttechnické vybavenícs
dc.subjectkomunikační platformycs
dc.subjectprůběh distanční výukycs
dc.subjectzměny obsahu vzdělávánícs
dc.subjectvýhody a nevýhody distanční výukycs
dc.titleAnalýza efektivity distanční výuky na 1. stupni ZŠcs
dc.title.alternativeDistance education at the 1st stage of elementary schoolen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the issue of distance learning of grades 1 to 5 at primary schools. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part of the work we focused on the concept of learning in general, on the forms of teaching, on what forms of distance learning there are - off-line and on-line teaching, which we can further distinguish between synchronous and asynchronous. Using the thematic CSI reports, we described how distance learning went in the school year 2019/2020 and in the following school year 2020/2021. We also addressed how many pupils managed to participate in distance education and in what way, whether there has been any improvement compared to the spring of 2020, when we have encountered distance learning for the first time and if distance learning changed the content of education in some way. We also described the barriers of distance learning, the principles of effective distance learning and the concept of evaluation, that we have first described and then we focused on how evaluation worked during distance learning. To create the theoretical part specialised literature, internet sources, reports from the survey of the Czech School Inspectorate, recommendations of the Ministry of Education, Youth and Sports and our own experience were used. The practical part consists of research, for which we selected interview survey. We created a total of two questionnaires, one was given to the students and the second to primary school teachers. Each question from the questionnaire we then evaluated using graphs. The aim of the work was to point out how effective distance learning was, what are the advantages and disadvantages of distance learning according to the pupils and teachers, what difficulties they had encountered and whether distance learning had some benefit.en
dc.subject.translatedlearningen
dc.subject.translateddistance learningen
dc.subject.translatedonline teachingen
dc.subject.translatedoff-line teachingen
dc.subject.translatedsynchronous and asynchronous teachingen
dc.subject.translatedevaluationen
dc.subject.translatedbarriers to distance learningen
dc.subject.translatedprinciples of effective distance learningen
dc.subject.translatedtechnical equipmenten
dc.subject.translatedcommunication platformsen
dc.subject.translatedthe course of distance learningen
dc.subject.translatedchanges in the content of educationen
dc.subject.translatedadvantages and disadvantages of distance learningen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Treslova.pdfPlný text práce1,64 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Treslova_oponent.pdfPosudek oponenta práce206,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Treslova_Vedouci.pdfPosudek vedoucího práce200,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Treslova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce177,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48483

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.