Title: Mapy mých pocitů. Emoční rozvoj dítěte
Other Titles: Maps of My Emotions. Emotional development of the child
Authors: Strnadová, Anežka
Advisor: Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.
Referee: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48646
Keywords: emoce;emoční rozvoj;emoční inteligence;kniha mapy mých pocitů
Keywords in different language: emotions;emotional development;emotional intelligence;book mapy mých pocitů
Abstract: Tato práce se zaměřuje na jednou z možností, jak rozvíjet emoční cítění v předškolním věku za využití knihy Mapy mých pocitů od ilustrátorky Bimby Lamdmann. Práce se věnuje rozvoji emocí k sobě samému a ke svému okolí. Cílem teoretické části je popsat, co jsou emoce, jak vznikají a jaká je jejich funkce. Dále se teoretická část věnuje tématu socializace. Důležitou součástí práce je rovněž charakteristika emočního vývoje v různých obdobích raného dětství, od narození až do předškolního věku. Podrobně popsanými pojmy v práci jsou dále emoční regulace, emoční gramotnost a další. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní možnosti a metody rozvoje emocí, které mateřské školy dětem nabízí. Praktická část je návrhem integrovaného bloku. Cílem praktické části je emoční rozvoj, monitorování s následným hodnocením emoční gramotnosti a emoční inteligence předškolních dětí.
Abstract in different language: This work focuses on one way to develop emotional sensitivity in preschooler using the book Mapy mých pocitů by Bimba Lamdmann. The work focuses on the development of emotions towards oneself and one's environment. The goal of the theoretical part is to describe what emotions are, how they are formed and what their function is. In addition, the theoretical part also deals with the topic of socialization. An important part of the work is also the characterization of emotional development in different periods of early childhood, namely from birth to preschool age. Detailed descriptions of concepts in the thesis are also emotional regulation, emotional literacy, and others. In conclusion of the work are listed specific possibilities and methods for the development of emotions that kindergartens offer to children. The practical part is the design of the integrated block. The goal of the practical part is emotional development, monitoring with subsequent evaluation of emotional literacy and emotional intelligence of preschool children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bakalarska prace Anezka Strnadova.pdfPlný text práce3,43 MBAdobe PDFView/Open
Strnadova VP.pdfPosudek vedoucího práce50,94 kBAdobe PDFView/Open
Strnadova OP.pdfPosudek oponenta práce71,31 kBAdobe PDFView/Open
Strnadova O.pdfPrůběh obhajoby práce6,45 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48646

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.