Název: | Problémové úlohy ve výuce zeměpisu |
Další názvy: | Problem-based Learning Tasks in Geography |
Autoři: | Horová, Radka |
Vedoucí práce/školitel: | Kuberská Markéta, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48695 |
Klíčová slova: | problémová úloha;problémové vyučování;řešení problému;přírodní podmínky české republiky;vyšší myšlenkové operace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | pbl;problem based learning;problem solving;higher thought operations;physical geography of the czech republic |
Abstrakt: | Teoretická část práce se zabývá potřebou rozvoje vyšších myšlenkových operací u žáků a jejím zakotvením v kurikulárních dokumentech. Dále obsahuje charakteristiku problémového vyučování, problémové úlohy a jejich zařazení v systému vyučovacích metod. Výzkum je zaměřen na tvorbu šesti problémových úloh na téma Přírodní podmínky České republiky. Hlavní součástí výzkumu je experiment, v rámci kterého se zjišťuje, zda žáci pomocí výuky, ve které budou využity vytvořené problémové úlohy, dosáhnou vyšších úrovní výukových cílů dle Bloomovy taxonomie. Poslední součástí výzkumu je rozhovor s učitelem zaměřený na aplikaci vytvořených problémových úloh ve výuce a problémy, na které žáci při řešení těchto úloh naráželi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The theoretical part of the thesis deals with the development of students' higher thought operations through the use of problem-based tasks in teaching. It also deals with the characteristics of problem based learning and its anchoring in curriculum documents.The research in the master thesis is focused on the creation of six problem-based tasks related to the topic of physical geography of the Czech Republic. The aim of the research was to validate the problem-based tasks and to assess their influence on the students' ability to handle questions at higher levels according to Bloom´s taxonomy. To achieve the aim, the method of experiment was used. After the end of the experiment, the teacher was interviewed to obtain feedback on the proposed problem-based tasks. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP Horova.pdf | Plný text práce | 6,01 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Horova_posudek vedouciho.pdf | Posudek vedoucího práce | 565,76 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Horova_posudek oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 641,8 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Horova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 134,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48695
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.