Název: Škola zad u dětí mladšího školního věku
Další názvy: The Back school in primary school children
Autoři: Bejvančický, Jan
Vedoucí práce/školitel: Stašková Šárka, Mgr.
Oponent: Mařík Ivo, Prof. MUDr. CSc.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48895
Klíčová slova: mladší školní věk;děti mladšího školního věku;první stupeň;škola zad;tělesná výchova
Klíčová slova v dalším jazyce: primary school age;primary school age children;lower primary school;the back school;physical education
Abstrakt: Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit, jak probíhají hodiny tělesné výchovy na základní škole u dětí ve věku 6 až 12 let včetně posouzení uplatnění prvků Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a prvků školy zad v rámci primární prevence bolesti zad. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je popsán program Školy zad, děti mladšího školního věku a postura a držení těla. Praktická část popisuje průběh výzkumu, zahrnuje výsledky a v neposlední řadě diskuzi vztahující se k výsledkům měření. Metodikou kvalitativního výzkumu bylo nezúčastněné a přímé pozorování 27 hodin tělesné výchovy tříd prvního stupně vybrané základní školy. Většina prvků Rámcového vzdělávacího programu byla během pozorovaných hodin naplněna u všech tříd, prvky školy zad v rámci primární prevence vzniku bolesti zad však byly zařazeny minimálně.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the bachelor thesis was to evaluate how physical education classes at primary school for children aged 6 to 12 took place including an assessment of the application of elements of the Framework Educational Program from the Ministry of Education, Youth and Sports and elements of the Back school in primary prevention of back pain. The thesis consists of the theoretical and practical part. The theoretical part describes the Back school program, primary school age children and posture. The practical part describes the process of research, includes the results and last but not least a discussion related to the measurement results. The methodology of qualitative research was non-participatory and direct observation of 27 hours of physical education of lower primary school in selected primary school. Most of the elements of the Framework Educational Program were fulfilled in all of the classes during the observation. Elements of the Back school within the primary prevention of back pain were included minimally.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bejvancicky_Jan_FYT_BP.pdfPlný text práce1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
1_BP_VEDOUCI_POSUDEK _ Bejvancicky.pdfPosudek vedoucího práce308,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_BP_OPONENT_POSUDEK_Bejvancicky.pdfPosudek oponenta práce362,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bejvancicky.pdfPrůběh obhajoby práce345,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48895

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.