Title: | Čeští emigranti v Austrálii: Australané nebo Češi? Proměna národnostní identity emigrantů |
Other Titles: | Czech emigrants in Australia: Australians or Czechs? The transformation of the national identity of emigrants |
Authors: | Bechnerová, Lenka |
Advisor: | Kobes, Tomáš |
Referee: | Pařízková, Alena |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/4909 |
Keywords: | migrace;asimilace;identita;národnostní identita;diskurs |
Keywords in different language: | migration;assimilation;identity;national identity;discourse |
Abstract: | Cílem této diplomové práce bylo ukázat za pomoci některých premis kritické diskurzivní analýzy, zda a jak dochází k proměně národnostní identity u českých emigrantů žijících v Austrálii. Zaměřila jsem se za zmapování faktorů, které vedou k proměně jejich identity a samotné asimilaci jedinců do nové společnosti, nebo ji naopak brání. |
Abstract in different language: | The aim of this master thesis was presenting with help of some premises of critical discourse analysis if and how is national identity changing among Czech emigrants living in Australia. I also tried to map those factors that lead to transformation of identity and assimilation of individuals to a new society or those that prevent it. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Bechnerova_2012.pdf | Plný text práce | 591,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
vpdp12_Bechnerova.doc | Posudek vedoucího práce | 32 kB | Microsoft Word | View/Open |
Bechnerova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 104,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
bechnerova.PDF | Průběh obhajoby práce | 125,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/4909
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.