Název: | Autorita učitele na 1. stupni základní školy |
Další názvy: | The authority of a teacher at primary school |
Autoři: | Mlezivová, Natálie |
Vedoucí práce/školitel: | Nováková Daniela, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49961 |
Klíčová slova: | autorita;učitel;žáci;1. stupeň zš |
Klíčová slova v dalším jazyce: | authority;teacher;pupils;primary school |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá problematikou autority učitele na 1. stupni ZŠ. Cílem bylo na základě dotazníkové šetření a následných rozhovorů zjistit, jak jednotliví učitelé autoritu vnímají, co pro ně znamená, jakým způsobem si ji budují a udržují. Práce je koncipována do dvou částí. V teoretické části se zabývám vymezením autority, jejími typy, krizí autority, okolnostmi jejího vzniku a ztráty. Zaměřuji se také na osobnost učitele a jeho profesní vývoj. Poslední kapitola je věnována autoritě učitele, kde uvádím význam autority v učitelské profesi, strategie budování autority a v neposlední řadě také kompetence učitele při jejím získávání. V praktické části popisuji uskutečněný kvantitativně - kvalitativní výzkum a předkládám jeho výsledky. Na základě výpovědí učitelů jsou poté vyvozena doporučení pro pedagogickou praxi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The graduate thesis deals with the issue of a teacher 's authority at primary school. The aim was to find out how the particular teachers perceive authority; what does it mean to them; how do they build and maintain it, by means of a questionnaire and the further interviews. The thesis is divided into two parts. In the theoretical background, I deal with the definition of authority, its types, the crisis of authority, circumstances of its building and loss. Moreover, I focus on the personality of teacher and his/her professional development. The last chapter concerns with the teacher's authority, its meaning, the strategies of its building. Furthermore, the teacher's competences in its building are mentioned. In the practical part, I describe a quantitatively - qualitative research and enclose its results. Recommendations for a pedagogical praxis are drawn based on the teachers' responses. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Natalie Mlezivova.pdf | Plný text práce | 2,51 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Mlezivova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 207,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Mlezivova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 155,56 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Mlezivova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 5,88 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/49961
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.