Title: Marketingový plán vybrané společnosti
Other Titles: Marketing plan of the selected company
Authors: Solnařová, Tereza
Advisor: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Referee: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52403
Keywords: marketing;marketingový plán;analýza;le št?krle;marketingový mix;mystery shopping;marketingová komunikace
Keywords in different language: marketing;marketing plan;analysis;le št?krle;marketing mix;mystery shopping;marketing communication
Abstract: Tato bakalářská práce pojednává o sestavení marketingového plánu vybrané společnosti zabývající se prodejem designového nábytku, dekorace a dárků. V teoretické části je popsána obecná definice marketingu, marketingový plán a situační analýzy, které vyhodnocují mikroprostředí, mezoprostředí a makroprostředí. Tato část dále obsahuje teoretické informace o marketingovém mixu a jeho prvcích. Praktická část je zaměřena na vypracování marketingového plánu pro obchod Le št?krle. Představena je zde jeho charakteristiku a průběh podnikání. Následuje analýza mikroprostředí, kde je popsán marketingový mix, spolu s konkrétním popisem stávající marketingové komunikace společnosti Le št?krle. Dále je provedena analýza makroprostředí za pomoci PESTEL analýzy a mezoprostředí s využitím Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil. Následuje zhodnocení osobního prodeje za pomoci mystery shoppingu. Závěrem je vše shrnuto ve SWOT analýze a vyskytují se zde návrhy na zlepšení marketingové komunikace podniku. Cílem bakalářské práce je zpracování marketingového plánu pro vybranou společnost Le št?krle.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the development of a marketing plan for a selected company selling designer furniture, decoration, and gifts. The theoretical part describes the general definition of marketing, the marketing plan and the situational analyses that evaluate the micro-environment, the mesoenvironment and the macroenvironment. This part also contains theoretical information about the marketing mix and its elements. The practical part focuses on the development of a marketing plan for the Le št?krle. It presents its characteristics and the course of the business. This is followed by a micro-environmental analysis where the marketing mix is described, along with a specific description of Le št?krle's existing marketing communication. Next, the macro environment is analysed using PESTEL analysis and the mesoenvironment using Porter's five competitive forces analysis. This is followed by an evaluation of personal selling using mystery shopping. Finally, everything is summarized in a SWOT analysis and suggestions for improving the marketing communication of the company are made. The aim of the bachelor thesis is to develop a marketing plan for the selected company Le št?krle.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Solnarova.pdfPlný text práce2,13 MBAdobe PDFView/Open
Solnarova_Tereza_v.pdfPosudek vedoucího práce121,6 kBAdobe PDFView/Open
Solnarova_Tereza_o.pdfPosudek oponenta práce120,56 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52403

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.