Title: | Význam výcviku úchopových forem pro zlepšení motoriky dětí s DMO |
Other Titles: | Significance of Grasp Manner Training for improvement of movements in Children with Cerebral Palsy |
Authors: | Filasová, Jana |
Advisor: | Zahradnická, Ilona |
Referee: | Šrytrová, Michaela |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5278 |
Keywords: | úchopové formy;dětská mozková obrna;zapojení rodiny do terapie |
Keywords in different language: | grasp forms;cerebral palsy;involve of family to therapy |
Abstract: | Ve své bakalářské práci se zabývám onemocněním, které nejčastěji postihuje předčasně narozené děti nebo může být způsobeno během porodu ? jde o dětskou mozkovou obrnu(DMO). Příčiny DMO jsou: prenatální, perinatální a postnatální do 1 roku věku.V teoretické části vás seznámím s typy úchopů, rozdělením DMO a léčbou dětí s DMO.V praktické části se zabývám kvalitou úchopu a významným zapojením rodičů do terapie. |
Abstract in different language: | This bachelorś study target on cerebral palsy (CP), the congenital or perinatal disease,mainly occurs in a premature infant. Causes CP are prenatal, perinatal and postnatal by the one year age. The study is divided in two parts, first ? teoretic part ? specify CP in several branchs, focusing on the grip development. The second part analyse quality of the grasp patterns and also evaluate parentś compliance. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BAKALARSKA PRACE-JANA FILASOVA.pdf | Plný text práce | 19,67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Filasova - posudek vedouciho prace .zip | Posudek vedoucího práce | 1,76 MB | ZIP | View/Open |
Filasova - oponentsky posudek.zip | Posudek oponenta práce | 1,54 MB | ZIP | View/Open |
obhajoba.jpg | Průběh obhajoby práce | 793,07 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5278
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.