Title: | Možnosti a meze ve vzdělávání žáků prvního stupně základní školy s odlišným mateřským jazykem z pohledu pedagogů na vybrané ZŠ v Plzni |
Other Titles: | Possibilities and limits in education primary school pupils with Czech as an additional language from the perspective of teachers in selected primary school in the city of Pilsen |
Authors: | Schambergerová, Natálie |
Advisor: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Referee: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53225 |
Keywords: | žák s odlišným mateřským jazykem;podpůrná opatření;vzdělávání;cizinci;1.stupeň základní školy |
Keywords in different language: | a pupil with a different mother tongue;supprort measures;education;foreigners;first grade of primary school |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá tématem vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem a možnostmi podpory ve vzdělávání žáků na 1.stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá legislativními východisky a terminologií spojenou s vzděláváním žáků s OMJ, problematikou inkluze, podpůrnými opatřeními a možnostmi úpravy hodnocení. V praktické části práce jsou prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjišťovány výukové strategie a podpora, kterou pedagogové vybrané školy využívají a vnímají jako efektivní. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis deals with the topic of education of pupils with a different mother tongue and the possibilities of support in the education of pupils at the first level of primary school. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the legislative background and terminology related to the education of pupils withdifferent mother tongue, the issue of inclusion, support measures and the possibilities of adjusting the assessment. In the practical part of the thesis, the teaching strategies and support used and perceived as effective by the teachers of the selected school are investigated through semi-structured interviews. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Schambergerova_P20B0500P_BAKALARSKA PRACE.pdf | Plný text práce | 878,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Schambergerova-vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 246,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Schambergerova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 178,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Schambergerova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 295,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53225
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.