Název: Začínající učitel v MŠ ve Středočeském kraji
Další názvy: Beginning teacher in a kindergarten in the Central Bohemian Region
Autoři: Bysterská, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
Oponent: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53253
Klíčová slova: začínající učitel;mapování problémů;role mentora;možnosti podpory
Klíčová slova v dalším jazyce: beginning teacher;problem mapping;the role of a mentor;support possibilities
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na nejvýznamnější problémy začínajících učitelů mateřských škol ve Středočeském kraji. Teoretická část objasňuje, kdo je to začínající učitel a jaká je jeho role v mateřské škole. Dále jsou popsány nástupní podmínky, potíže začínajících učitelů a možné způsoby podpory. Nadále jsou charakterizovány profesní, klíčové kompetence a způsoby, kterými je lze rozvíjet. Závěr teoretické části je věnován roli uvádějícího učitele a tím, jaký by měl mentor být. V rámci výzkumného šetření jsou vyhodnoceny dotazníky, které vyplnili začínající učitelé s praxí do tří let. Doplňující rozhovory s ředitelkami mateřských škol pomohly nahlédnout do toho, jaký systém podpory je ve školách zaveden a co by ředitelé uvítali. V závěru práce jsou uvedena doporučení, která mohou usnadnit začínajícím učitelům nástup do praxe a pomoci tak vedení škol podpořit nové učitele.
Abstrakt v dalším jazyce: This Bachelor's thesis focuses on the most eminent problems of beginning teachers of kindergartens in the Central Bohemian Region. The theoretical part clarifies who a beginner teacher is and what their role is in kindergartens. Then follows a description of conditions of work commencement, a list of difficulties that beginner teachers face and various ways of support system. Further on, key and professional competencies are characterized and ways in which they can be further developed. The end of the thesis deals with the role of a teacher mentor and their characteristics. Within the bounds of our research enquiry, we provide assessment of questionnaires which were filled in by beginner teachers with teaching experience ranging up from none to three years. Follow-up interviews with kindergarten headmasters helped to gain insight into what types of support systems are implemented at those kindergartens and what improvements would be welcomed by the headmasters. The final part of the thesis includes recommendations which can help beginner teachers to make their start of their teaching career easier and thus help the kindergarten management in their support of the teachers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Bysterska.pdfPlný text práce1,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek BP Bysterska_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce134,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_opo_ Bysterska_UMS.pdfPosudek oponenta práce148,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bysterska O066.pdfPrůběh obhajoby práce35,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53253

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.