Název: Komparace narativů rodinného prostředí s narativy zdravotního a sociálního sektoru u vybraných rodin s dítětem se sluchovým postižením
Další názvy: Comparison of narratives of the family environment with narratives of the health and social sector in selected families with a child with hearing impairment
Autoři: Koubská, Debora
Vedoucí práce/školitel: Hradilová Tereza, PhDr. Ph.D.
Oponent: Nosková Kateřina, Mgr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53256
Klíčová slova: raná péče;sluchové postižení;rodičovství;včasná diagnostika;střediska rané péče pro rodiny s dětmi se sluchovým postižením
Klíčová slova v dalším jazyce: early intervention;hearing impairment;parenting;early diagnosis;early intervention centers for families with hearing impaired children
Abstrakt: Práce analyzuje a porovnává narativy rodinného prostředí s narativní prezentací prostředí ve zdravotnickém a sociálním sektoru. V obou sektorech totiž pracují lidé, kteří vnímají a popisují řadu dalších problémů v procesu rehabilitace dětí, a tak přispívají svým úhlem pohledu k lepší prokreslenosti a vrstevnatosti problematiky života rodiny dítěte se sluchovým postižením. Vzhledem k tomu, že zpoždění v osvojování jazyka má dopad na řadu vývojových oblastí a že intervence zaměřená na rodinu je nejúčinnější metodou, jak zlepšit výsledky u neslyšících dětí, je pro úspěch tohoto procesu klíčové porozumět také rodičům, kteří přímo ovlivňují rehabilitační proces a jeho úspěšnost. Práce se snaží přispět tomuto účelu právě porovnáním všech těchto přístupů. Jejím cílem je poskytnout vhled do rané intervence u neslyšících dětí kompenzovaných kochleárním implantátem v České republice.
Abstrakt v dalším jazyce: This work analyzes and compares the narratives of the family environment with the narrative presentation of the environment in the health and social sector. In both sectors there are people who perceive and describe a number of other problems in the process of rehabilitation of children, and thus contribute with their point of view to a better depiction and layering of the issue of the family life of a child with a hearing impairment. Given that delays in language acquisition impact a number of developmental domains and that family-centered intervention is the most effective method to improve outcomes for deaf children, understanding parents, who directly influence the rehabilitation process and its success, is critical to the success of this process . The work tries to contribute to this purpose precisely by comparing all these approaches. Its goal is to provide insight into early intervention for deaf children compensated with a cochlear implant in the Czech Republic.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
koubska_BP.pdfPlný text práce620,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Koubska VP036.pdfPosudek vedoucího práce962,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Koubska OP037.pdfPosudek oponenta práce1,08 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Koubska O035.pdfPrůběh obhajoby práce341,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53256

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.