Název: Hudebně dramatické činnosti v předškolním vzdělávání
Další názvy: Musically-dramatic aktivities in pre-school education
Autoři: Červínková, Patricia
Vedoucí práce/školitel: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53265
Klíčová slova: mateřská škola;hudebně dramatické činnosti;hudební výchova;dramatická výchova
Klíčová slova v dalším jazyce: preschool;musically-dramatic activities;music;drama
Abstrakt: Cílem této bakalářské práce bylo najít možnosti postavení hudby v činnostech dramatické výchovy, navrhnout jakými způsoby se dá při těchto aktivitách s hudbou pracovat a pak tyto konkrétní činnosti v praxi vyzkoušet a zhodnotit. Vedlejší záměrem bylo do školky přinést nový pohled na hudební a dramatickou výchovu. Tohoto akčního výzkumu se účastnilo přibližně 23 dětí ve věku 5 - 7 let, které se s podobnými aktivitami do té doby nesetkaly. Celkem jsme během tří týdnů společně vyzkoušeli čtrnáct hudebně dramatických činností. Při prvních realizacích bylo na dětech vidět, že jsou nervózní a nevědí co mají očekávat. Postupně si na podobně vypadající řízené činnosti začaly zvykat, a dokonce si o ně samy říkaly. Veškeré činnosti byly přizpůsobeny aktuálnímu složení skupin a nebylo nutné při nich mít hlubší hudební a dramatické zkušenosti. Během výzkumu se nestalo, že by se někdo z dětí nechtěl aktivit účastnit.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the bachelor thesis was to find possibilities of implementing music in the drama education activities, to suggest in what ways it is possible to work with music during these activities and then to test and evaluate these specific activities in practice. A secondary intention was to bring a new perspective on music and drama education to the preschool. This action research participated approximately 23 children aged 5-7 years, who had not encountered similar activities before. Fourteen musical and dramatic activities in total were tried during three weeks. The children were nervous and did not know what to expect in the first implementation, but they started to get used to these kind of activities little by little and even started to ask for them. All activities were adapted to the current composition of the groups and it was not necessary to have deeper musical and dramatic knowledge. It never happened that any of the children would not want to participate in the activities during the research.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Cervinkova Patricia.pdfPlný text práce1,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cervinkova VP.pdfPosudek vedoucího práce60,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cervinkova OP.pdfPosudek oponenta práce62,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cervinkova O084.pdfPrůběh obhajoby práce22,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53265

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.