Název: Rozvoj poslechových činností na 1. stupni ZŠ
Další názvy: Development of listening activities at the 1stage of elementary school
Autoři: Maňáková, Monika
Vedoucí práce/školitel: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Oponent: Bezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53562
Klíčová slova: hudba;poslech;poslechové činnosti;kurikulum;elementární;schopnosti;vlohy;hudební výchova;rozvoj poslechových činností;základní škola;první stupeň;hudební schopnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: music;listening;listening activities;curriculum;elementary;abilities;talents;music education;development of listening activites;primary school;firts stage;musical abilities
Abstrakt: Obsah této diplomové práce se zabývá rozvojem poslechovým činností na prvním stupni českých základních škol. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je blíže popsán význam hudby, popis hudebních schopností, seznamuje nás s rámcovým vzdělávací programem, charakteristikou poslechových činností a učebnicemi hudební výchovy. Jsou zde popsány učebnice hudební výchovy od nakladatelství SPN, jejichž autory jsou Marie Lišková a Lukáš Hurník. Tyto učebnice jsou přibližně popsány, co se v nich nachází, jak jsou koncipovány. Jsou zde vypsány poslechové skladby, které v učebnicích lze nalézt a je možné s nimi pracovat. Některé skladby jsou autory zvýrazněné, jako skladby k trvalému osvojení. Praktická část práce se zabývá samotným poslechem skladeb, ke kterým jsou zde vytvořeny pracovní listy. Ke každému ročníku jsem vytvořila jeden až tři pracovní listy. Tři pracovní listy jsou vypracovány spolu s přípravami na vyučovací hodiny, jak by vyučovací jednotka mohla v praxi vypadat. Dvě modelové vyučovací hodiny jsem vyzkoušela na základní škole ve Švihově. Ukázky pracovních listů jsou vloženy v přílohách.
Abstrakt v dalším jazyce: The content of this thesis focuses on teh development of listening activities in the first stage of Czech primary schools. The thesis includes both a theoretical and practical part. The theoretical part describes zhe importance of music, musical abilities, the framework educational program, characteristics of listening activities, and music textbooks. It also describes the music textbooks published by SPN, authored by Marie Lišková and Lukáš Hurník, providing an approximate description of their content and structure. The listening pieces included in the textbooks are listed, with some pieces huglighted as suitable for permanent acquisition. The practical part of the thesis deals with listening to musical pieces, for which worksheets have been created. For each school year, one to three worhsheets have been developed. Three worksheets are elaborated together with preparations for teaching hours, providing a practitcal example of how a teaching unit might look like. Two model teaching units were teste dat a primary school in Švihov. Examples of worksheets are included in the appendices.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Manakova Monika.pdfPlný text práce5,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Manakova_DP_vedouci_ Fei_2023.pdfPosudek vedoucího práce163,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Manakova_DP oponent_Be_23.pdfPosudek oponenta práce169 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Obhajoby Manakova.pdfPrůběh obhajoby práce39,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53562

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.