Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSedláček František, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorStejskal, Martin
dc.contributor.refereeKalina Tomáš, Ing.
dc.date.accepted2023-6-19
dc.date.accessioned2023-08-02T10:46:36Z-
dc.date.available2022-11-30
dc.date.available2023-08-02T10:46:36Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-26
dc.identifier94013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53635-
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá optimalizací návrhu interiérového madla pro koncepční studii elektrické jednotky za využití virtuálního prototypingu a numerických simulací pomocí řešiče NX Nastran 2019.2 v souladu s ČSN EN 12663-1+A1. Pro strukturální optimalizaci bylo využito pokročilých metod na bázi iteračních výpočtů, zatímco samotný návrh se zabýval použitím konvenčních i nekonvenčních materiálů a nových technologií. Práce zároveň představuje základní metodiku procesu návrhu a optimalizace prvků vnitřních zádržných systémů, jejíž platnost potvrzují dosažené výsledkycs
dc.format180, XIV
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectkolejová vozidlacs
dc.subjectzádržné systémycs
dc.subjectinteriérová madlacs
dc.subjectkompozitní materiálycs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectstrukturální optimalizacecs
dc.subjectnumerická simulacecs
dc.subjectcitlivostní analýzacs
dc.titleOptimalizace návrhu interiérových madel s využitím nových materiálů a technologiícs
dc.title.alternativeDesign optimization of interior handles using new materials and technologiesen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní
dc.thesis.degree-programKonstruování strojů a technických zařízení
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedDiploma thesis deals with the design optimization of interior handrails for a conceptual study of an electric multiple unit with the use of virtual prototyping and numerical simulations using the NX Nastran 2019.2 solver in compliance with ČSN EN 12663-1+A1. Advanced methods based on iterative calculations were used for structural optimization, while the design itself dealt with the use of conventional and unconventional materials and new technologies. Thesis also presents a basic methodology of the process of design and optimization of elements of internal restraint systems, the validity of which is confirmed by the results achieved.en
dc.subject.translatedrailway vehiclesen
dc.subject.translatedrestraint systemsen
dc.subject.translatedinterior handrailsen
dc.subject.translatedcomposite materialsen
dc.subject.translatedfinite element methoden
dc.subject.translatedstructural optimizationen
dc.subject.translatednumerical simulationen
dc.subject.translatedsensitivity analysisen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KKS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Stejskal-Martin_final.pdfPlný text práce54,99 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce61,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53635

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.