Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Sedláček František, Ing. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Stejskal, Martin | |
dc.contributor.referee | Kalina Tomáš, Ing. | |
dc.date.accepted | 2023-6-19 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-02T10:46:36Z | - |
dc.date.available | 2022-11-30 | |
dc.date.available | 2023-08-02T10:46:36Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-5-26 | |
dc.identifier | 94013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/53635 | - |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá optimalizací návrhu interiérového madla pro koncepční studii elektrické jednotky za využití virtuálního prototypingu a numerických simulací pomocí řešiče NX Nastran 2019.2 v souladu s ČSN EN 12663-1+A1. Pro strukturální optimalizaci bylo využito pokročilých metod na bázi iteračních výpočtů, zatímco samotný návrh se zabýval použitím konvenčních i nekonvenčních materiálů a nových technologií. Práce zároveň představuje základní metodiku procesu návrhu a optimalizace prvků vnitřních zádržných systémů, jejíž platnost potvrzují dosažené výsledky | cs |
dc.format | 180, XIV | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | kolejová vozidla | cs |
dc.subject | zádržné systémy | cs |
dc.subject | interiérová madla | cs |
dc.subject | kompozitní materiály | cs |
dc.subject | metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | strukturální optimalizace | cs |
dc.subject | numerická simulace | cs |
dc.subject | citlivostní analýza | cs |
dc.title | Optimalizace návrhu interiérových madel s využitím nových materiálů a technologií | cs |
dc.title.alternative | Design optimization of interior handles using new materials and technologies | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní | |
dc.thesis.degree-program | Konstruování strojů a technických zařízení | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | Diploma thesis deals with the design optimization of interior handrails for a conceptual study of an electric multiple unit with the use of virtual prototyping and numerical simulations using the NX Nastran 2019.2 solver in compliance with ČSN EN 12663-1+A1. Advanced methods based on iterative calculations were used for structural optimization, while the design itself dealt with the use of conventional and unconventional materials and new technologies. Thesis also presents a basic methodology of the process of design and optimization of elements of internal restraint systems, the validity of which is confirmed by the results achieved. | en |
dc.subject.translated | railway vehicles | en |
dc.subject.translated | restraint systems | en |
dc.subject.translated | interior handrails | en |
dc.subject.translated | composite materials | en |
dc.subject.translated | finite element method | en |
dc.subject.translated | structural optimization | en |
dc.subject.translated | numerical simulation | en |
dc.subject.translated | sensitivity analysis | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KKS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Stejskal-Martin_final.pdf | Plný text práce | 54,99 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 61,6 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 59,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 38,96 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53635
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.