Title: | Software pro demonstrační laboratoř techniky |
Other Titles: | Software for a technology demonstration laboratory |
Authors: | König, Alex |
Advisor: | Váša Libor, Doc. Ing. Ph.D. |
Referee: | Hácha Filip, Ing. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53732 |
Keywords: | unity;virtuální realita;vr;hloubková kamera;software pro výuku;realsense;htc vive;herní engine |
Keywords in different language: | unity;virtual reality;vr;depth camera;education software;realsense;htc vive;game engine |
Abstract: | Tato práce se zaměřuje na zpřístupnění digitálních zařízení studentům. Cílem je vytvořit takové úlohy, které jim umožní osvojit si jejich ovládání. Pro laboratoř techniky Gymnázia Sokolov vznikl systém propojující několik různých zařízení. Tento systém umožňuje zařízením interagovat s jedním virtuálním světem. V rámci této práce vznikly úlohy pro studenty, které byly rozděleny do tří stupňů. První stupeň značí úlohu, která představí technologii začátečníkům, úloha druhého stupně naučí studenta složitější manipulaci a požaduje psaní vlastního kódu, který manipuluje s daty pro daný přístroj. Třetí stupeň je úloha, která složitostí odpovídá středoškolské odborné práci. Pro plnění vzniklých úloh byly vytvořeny aplikace využívající digitální zařízení laboratoře techniky. |
Abstract in different language: | This work focuses on making specific hardware accessible to students and enable them to learn to develop applications for it. A system linking multiple different devices was developed for a technology laboratory at Sokolov Gymnasium. This system enables all connected devices to operate in one virtual world. This work describes the created tasks for students, that were separated into three classes. The purpose of tasks belonging to the first class is to introduce the device to beginners. Tasks belonging to the second class teach the student more complicated manipulation with the device and require writing and executing user code. Into the third class belong tasks whose difficulty corresponds to high school vocational works. Applications that work with the hardware in the technology laboratory were developed, enabling students to fulfill created tasks. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A20N0060P_DP.pdf | Plný text práce | 8,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
A20N0060Pposudek-op.pdf | Posudek oponenta práce | 148,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
A20N0060Phodnoceni-ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 108,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
A20N0060Pobhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 563,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53732
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.