Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorStašková Naděžda, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorŠvajcrová, Kamila
dc.contributor.refereeTollet William Andrew, Bc. et Mgr. M.Litt.
dc.date.accepted2023-9-5
dc.date.accessioned2023-09-11T22:21:44Z-
dc.date.available2022-6-10
dc.date.available2023-09-11T22:21:44Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-6-26
dc.identifier91546
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54009-
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o dialektech britské angličtiny se zaměřením na dialekty Sussexu a Kentu. Práce provází historickým vývojem britské angličtiny, popisuje její současný stav a popisuje významné britské dialekty. Vzhledem ke svému zaměření práce pojednává o dialektech Sussexu a Kentu z pohledu historického i lingvistického v porovnání se standartní (spisovnou) formou jazyka. Praktická část bakalářské práce se věnuje rozdílům v porozumění spisovnému anglickému jazyku a jeho dialektům u lidí s jinou mateřštinou. Výzkum představuje dvě hypotézy, a to (a) že úroveň porozumění je vyšší pro standardní formu jazyka než pro dialekt, vzhledem k výsledkům předchozích výzkumů zkoumajících standardní (spisovnou) americkou angličtinu, a (b) že účastníci, kteří strávili delší dobu v anglicky mluvícím prostředí dosáhnou lepších výsledků v porozumění. Provedený experiment potvrdil obě hypotézy. 100 % účastníků prokázalo lepší porozumění standardní formě v porovnáním s dialekty, kde výsledky byly přibližně o 10% nižší. Účastníci nevypozorovali lexikální nebo gramatické odchylky ve spisovné angličtině na rozdíl od dialektů Sussexu a Kentu. Takový výsledek potvrdil druhou hypotézu, vzhledem k faktu, že tato skupina patřila do 20 % účastníků, kteří strávili významnou dobu v anglicky mluvícím prostředí.cs
dc.format69s. (81 684 znaků).
dc.language.isoen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectspisovný anglický jazykcs
dc.subjectdialektcs
dc.subjectpřízvukcs
dc.subjectsussexcs
dc.subjectkentcs
dc.subjectdialekt sussexucs
dc.subjectdialekt kentucs
dc.subjectanglický jazyk delty temžecs
dc.subjectscousecs
dc.subjectgeordiecs
dc.subjectbrummiecs
dc.subjectcockneycs
dc.subjectmanccs
dc.subjectporozumění poslechucs
dc.titleDialekty britské angličtiny se zaměřením na hrabství Sussexu a Kentucs
dc.title.alternativeBritish English dialects with focus on dialects of Sussex and Kenten
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis undergraduate thesis deals with British English dialects focusing on the dialects of Sussex and Kent. It narrates the historical development and the current face of British English and describes several major British English dialects and accents. Given its focus, it further talks about the dialects of Sussex and Kent, giving extensive information on historical background and linguistic differences compared to the standard variety. The practical section of this thesis explores the variations in comprehension of Standard English and dialects of L2 speakers. The research introduces two hypotheses, namely (a) that the comprehension levels are higher for the standard language form than for the dialect, based on previous research data for Standard American English, and (b) that the participants who have spent significant time in an English-speaking environment score higher on the dialect comprehension scale. The conducted experiment confirmed both hypotheses. 100% of respondents demonstrated greater comprehension of the standard variety than the dialects, which were approximately 10% lower. The participants did not notice relevant lexical items or grammatical deviations in standard variety as opposed to the case of Sussex and Kent dialects. Therefore, the second hypothesis is confirmed, as this 20% of respondents also reported having spent a significant period in an English-speaking environment.en
dc.subject.translatedstandard british englishen
dc.subject.translateddialecten
dc.subject.translatedaccenten
dc.subject.translatedsussexen
dc.subject.translatedkenten
dc.subject.translatedsussex dialecten
dc.subject.translatedkentish dialecten
dc.subject.translatedestuary englishen
dc.subject.translatedscouseen
dc.subject.translatedgeordieen
dc.subject.translatedbrummieen
dc.subject.translatedcockneyen
dc.subject.translatedmancen
dc.subject.translatedlistening comprehensionen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Svajcrova_Kamila_Undergraduate_Thesis.pdfPlný text práce8,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Stask_Svajcrova.pdfPosudek vedoucího práce359,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_Toll_Svajcrova.pdfPosudek oponenta práce66,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Svajcrova.pdfPrůběh obhajoby práce365,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54009

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.