Název: Pohybová aktivita adolescentů vybrané střední školy
Další názvy: Physical activity of adolescents in chosen high school
Autoři: Eiseltová, Magdaléna
Vedoucí práce/školitel: Valach Petr, Mgr. Ph.D.
Oponent: Benešová Daniela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54032
Klíčová slova: pohyb;pohybová aktivita;well-being;duševní pohoda;adolescence;fitness náramky
Klíčová slova v dalším jazyce: movement;physical activity;well-being;mental well-being;adolescence;fitness bracelets
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zjistit asociace mezi plněním doporučení k pohybové aktivitě a well-being chlapců a děvčat. Výzkum probíhal na Gymnáziu a SOŠ v Rokycanech a zahrnoval 35 dívek a 23 chlapců s věkovým průměrem 16,8 let. V první části práce jsme se zaměřili na měření úrovně pohybové aktivity adolescentů pomocí chytrých náramků Garmin a porovnali jsme hodnoty mezi chlapci a děvčaty. Zjistili jsme, že chlapci vykazovali vyšší úroveň pohybové aktivity a častěji splňovali doporučený počet kroků než dívky. Poté jsme se zaměřili na vztah mezi pohybovou aktivitou a duševní pohodou, tedy well-being, a to prostřednictvím dotazníku WHO-5 Index emoční pohody. Z výsledků vyplývá, že spojitost mezi pohybovou aktivitou a well-being byla jasně patrná pouze v případě plnění doporučeného počtu kroků během školních dnů. Ovšem z celkových výsledků není jednoznačně zřejmé, že ti, kteří měli vyšší počet kroků, automaticky dosahovali vyššího skóre well-being, tedy měli lepší duševní pohodu.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the thesis is to explore the associations between adherence to physical activity recommendations and well-being in boys and girls. The research was conducted at the Gymnasium and Secondary School in Rokycany and included 35 girls and 23 boys, with an average age of 16.8 years. In the first part of the study, we focused on measuring the level of physical activity in adolescents using Garmin smart bracelets and compared the values between boys and girls. We found that boys exhibited higher levels of physical activity and more frequently met the recommended number of steps than girls. Next, we examined the relationship between physical activity and well-being, assessed through the WHO-5 Index of Emotional Well-being questionnaire. The results indicate that the connection between physical activity and well-being was clearly evident only when considering adherence to the recommended number of steps during school days. However, from the overall findings, it is not conclusively apparent that those who had a higher number of steps automatically achieved higher well-being scores.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Eiseltova.pdfPlný text práce2,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Eiseltova Magdalena.pdfPosudek vedoucího práce322,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Eiseltova.docPosudek oponenta práce58 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Eiseltova M.pdfPrůběh obhajoby práce18,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54032

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.