Title: | Středozemě-cyklus portrétních fotografií inspirovaných fantazy uměním |
Other Titles: | MiddleEarth-cycle of portrait photographs inspired by fantasy art |
Authors: | Florianová, Michaela |
Advisor: | Mašek Jan, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54048 |
Keywords: | fantasy;fantasy film;tolkien;photoshop;fotomontáž |
Keywords in different language: | fantasy;fantasy movie;tolkien;photoshop;photomontage |
Abstract: | Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu fantasy a jejich poddruhů. Poté se už týká popisu fantasy filmů a jejich tvůrců. Didaktická část mé práce pak zahrnuje přípravu výuky lekcí výtvarné výchovy se zaměřením na fotokoláž s fantasy tématikou. Praktická část popisuje tvorbu fantasy fotomontáže. |
Abstract in different language: | The theoretical part deals with the explanation of the notion of fantasy and its subspecies. After that, it concerns the description of fantasy films and their creators. The didactic part of my thesis then involves preparing lessons in art education focusing on a fantasy-themed photo collage. The practical section describes the creation of a fantasy photomontages. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska-prace-FLORIANOVA-Michaela.pdf | Plný text práce | 1,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Florianova posudek - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 285,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent_ Florianova.pdf | Posudek oponenta práce | 852,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
prubeh_florianova.pdf | Průběh obhajoby práce | 482,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54048
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.