Název: Udržitelnost a odpovědnost v marketingu destinace Mariánské Lázně
Další názvy: Sustainability and responsibility in destination marketing of Mariánské Lázně
Autoři: Dryáková, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54150
Klíčová slova: udržitelnost;odpovědnost;cestovní ruch;marketing destinace;loajální návštěvník;prvonávštěvník;mariánské lázně
Klíčová slova v dalším jazyce: sustainability;responsibility;tourism;destination marketing;loyal visitor;first-time visitor;mariánské lázně
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem udržitelnosti a odpovědnosti v marketingu destinace Mariánské Lázně. Jejím hlavním cílem je identifikovat segment návštěvníků z hlediska frekvence návštěvy, který bude přispívat k udržitelnému rozvoji této destinace. Na základě analýzy navrhnout doporučení či opatření pro tuto destinaci, které povedou k odpovědnému a udržitelnému cestovnímu ruchu a marketingu destinace. Tato práce využívá k analýze dat relevantní internetové zdroje a data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo provedeno v roce 2021 v destinaci Mariánské Lázně. Analýza dat je provedena základní popisnou statistikou a prostřednictvím statistických testů jako jsou Kruskal-Wallisův test, test významnosti Kendallova koeficientu a Shapiro-Wilkův test, které vyhodnocují výsledky čtyř předem stanovených hypotéz. Výsledky z provedených analýz jsou následně diskutovány s předchozími studiemi a poté jsou představeny návrhy či doporučení pro destinaci Mariánské Lázně, které vedou k udržitelnému a odpovědnému cestovnímu ruchu a marketingu destinace.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis focuses on the topic of sustainability and responsibility in the marketing of the destination Mariánské Lázně. Its main goal is to identify visitor segments in terms of visit frequency that will contribute to the sustainable development of this destination. Based on an analysis, recommendations or measures for this destination are proposed, aiming for responsible and sustainable tourism and destination marketing. This work utilizes relevant internet sources and data obtained through a questionnaire survey conducted in 2021 in the Mariánské Lázně destination for data analysis. The data analysis involves basic descriptive statistics and statistical tests such as the Kruskal-Wallis test, the significance test of Kendall's coefficient, and the Shapiro-Wilk test, which evaluate the results of four predetermined hypotheses. The results from the conducted analyses are subsequently discussed in relation to previous studies, and then suggestions or recommendations for the Mariánské Lázně destination are presented, aiming towards sustainable and responsible tourism and destination marketing.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Kristyna Dryakova.pdfPlný text práce1,98 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dryakova_Kristyna_v.pdfPosudek vedoucího práce124,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_Dryakova_o.pdfPosudek oponenta práce123,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54150

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.