Title: Vvliv úrovně zrakové a sluchové percepce na kvalitu počáteční gramotnosti
Other Titles: Influence of level of visual and auditory perception upon quality elementary literacy
Authors: Polidarová, Monika
Advisor: Wagnerová, Jarmila
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5419
Keywords: zraková percepce;sluchová percepce;elementární čtení;školní zralost;školní připravenost;pedagogický výzkum;školní věk;vývoj českých slabikářů
Keywords in different language: visual perception;auditory perception;elementary reading;maturity;school readiness;educational research;school age;development of czech primer
Abstract: Diplomová práce pojednává o vztahu mezi úrovní zrakové a sluchové percepce na počátku školní docházky, s úrovní čtení ve druhém ročníku ZŠ. Dělí se na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z vývojové psychologie, konkrétně oblasti školního věku. Zabývám se zde také školní zralostí a připraveností budoucího žáka 1. ročníku. Dále shrnuje metody ve výuce elementárního čtení a psaní a mapuje vývoj českých Slabikářů. V závěru jsem se zaměřila na teoretickou přípravu pedagogického výzkumu. V praktické části je popsáno, jak probíhalo výzkumné šetření, co bylo jeho cílem a jaké výzkumné metody byly zvoleny. Výzkum byl rozdělen do dvou etap. V první etapě jsem zjišťovala úroveň zrakové a sluchové percepce při nástupu do 1. ročníku a ve druhé etapě jsem žáky podrobila Standardizovanému testu čtenářských dovedností. Cílem diplomové práce je posoudit, zda spolu výsledky těchto dvou etap souvisí. K získání informací jsem využila diagnostické vyšetření a standardizovaný test. Vyhodnocení bylo provedeno pomocí grafů a tabulek. Závěry jsou uvedeny v kapitole Vyhodnocení výzkumného šetření.
Abstract in different language: This thesis deals the relationship between the level of visual and auditory perception at the beginning of school with reading levels in the second year of primary school. It is divided into theoretical and practical. In the theoretical section summarizes the findings from developmental psychology, specifically the field of school age. Here I deal with the maturity and school readiness of future pupils first year. Also summarizes the methods of teaching elementary reading and writing, and maps the development of Czech Primer. In conclusion, I focused on the theoretical preparation of educational research. The practical part describes how the research was conducted, what was his aim, and what research methods were chosen. The research was divided into two stages. In the first stage, I found the level of visual and auditory perception at the onset of the first year and in the second stage I pupils underwent a standardized test of reading skills. The aim of this thesis is to assess whether these results along two stages relate. To obtain the information I used diagnostic tests and standardized tests. The evaluation was done using graphs and tables. Conclusions are presented in the section Evaluation of the research.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DIPLOMOVA PRACE K TISKU.pdfPlný text práce1,62 MBAdobe PDFView/Open
polidarova_vp.pdfPosudek vedoucího práce238,88 kBAdobe PDFView/Open
polidarova_op.pdfPosudek oponenta práce264,58 kBAdobe PDFView/Open
polidarova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce97,98 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5419

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.