Title: | MoleGraph aneb jak postavit školní měřicí systém svépomocí |
Authors: | Feltl, Tomáš Šmejkal, Petr |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 45-51. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023 http://hdl.handle.net/11025/54785 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | školní měřicí systém;ŠMS;probeware;mikrokontrolér;STEM;DIY;Do It Yourself;open source;Arduino;MoleGraph |
Keywords in different language: | microcomputer based laboratory;MBL;probeware;microcontroller;STEM;DIY;Do It Yourself;open source;Arduino;MoleGraph |
Abstract: | Školní měřicí systémy (ŠMS) jsou již relativně dlouho součástí výuky. S podporou Průmyslu 4.0 a zaměřením napolytechnickou výchovu dostává práce se ŠMS další rozměr. Nejde jen ovyužívání ŠMS kměření vpřírodovědných oborech a zkoumání různých jevů a jejich zákonitostí, ale také o porozumění, jak je takový měřicí systém konstruován, jak funguje. Právě tyto kompetence vedou ke správnému asmysluplnému využívání měřicích systémů ve školní, ale také mimoškolní praxi. V příspěvku se zabýváme popisem návrhu a realizace otevřeného řešení (open source) školního měřicího systému (MoleGraph). Právě DIY (Do It Yourself = vyrob si sám) přístup v oblasti ŠMS může přinést hlubší pochopení důležitosti zapojení a funkce čidel i celého „měřicího řetězce“, což může být s výhodou využito pro účely STEM (Science − přírodní vědy, Technology − technologie, Engineering − konstruování aMathematics − matematika) výuky. Návrh celkového řešení ŠMS MoleGraph je nyní po softwarové i hardwarové stránce připraven pro testování učiteli. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arnika_2023-1_7-Feltl-Smejkal-web.pdf | Plný text | 548,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54785
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.