Title: | Hlasový projev učitelů praktického vyučování a odborného výcviku |
Other Titles: | Voice speech teachers of practical subjects and vocational training |
Authors: | Vrzáková Filipová, Ivana |
Advisor: | Sovová, Pavla |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5584 |
Keywords: | hlas;učitel;praktické vyučování;odborný výcvik |
Keywords in different language: | voice;teacher;practical training;vocational training |
Abstract: | Ve své bakalářské práci Hlasový projev učitelů praktického vyučování a odborného výcviku se věnuji fyziologii a tvoření hlasu, osvětluji nejdůležitější zásady pro správný hlasový projev a do přílohy přikládám cvičení podporující sebepercepci. Hlavním cílem praktické části je za pomoci dotazníkové metody zjistit, jak studenti výše zmíněného oboru na plzeňské Pedagogické fakultě ZČU vnímají důležitost svého hlasu při výkonu profese. |
Abstract in different language: | In my undergraduate work Voice speech teachers of practical subjects and vocational training is devoted to physiology and voice formation, illuminates the most important principles for the correct voice and speech exercises in Annex I attach supporting sebepercepci. The main aim of the practical part is using the questionnaire method to determine how students above the field at the Faculty of Education University of West Bohemia in Pilsen perceive the importance of their voice in the profession. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bakalarska_prace_vrzakova.pdf | Plný text práce | 2,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
vrzakova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 43,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
vrzakova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 26,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
vrzakova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 11,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5584
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.