Title: Marketing vybraného produktu
Other Titles: Marketing of the selected product
Authors: Mazan, Jiří
Advisor: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Referee: Kochová Eliška, Ing.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55949
Keywords: marketing;marketingový mix;knižní marketing;vydání knihy;crowdfunding;aida;předprodej knihy
Keywords in different language: marketing;marketing mix;book marketing;book publishing;crowdfunding;aida;book pre-sale
Abstract: Předmětem práce je marketing knihy vydávané skrze online platformu Pointa.cz. K tomuto účelu slouží nástroje marketingového mixu a teoretické poznatky z oblasti marketingu vymezené v prvních několika kapitolách. Na ně poté navazují jednotlivé procesy, které musí začínající autoři absolvovat, aby jejich kniha mohla vstoupit do předprodeje, a při nichž byly uplatněny nástroje marketingového mixu 4P a 4C. Tyto procesy začínají vytvořením a registrací projektu na autorově profilu, sestavením knižního týmu, až po vyplnění předprodejových textů. Právě předprodejové texty byly impulzem pro stanovení cílové skupiny zákazníků, což vedlo k sestavení dotazníkového šetření a jeho vyhodnocení v podobě marketingové persony. Práce pokračuje dalšími procesy, které navazují na předprodejové texty a je uzavřena popisem budoucího předprodeje tak, jak by mohl potenciálně probíhat.
Abstract in different language: The subject of the thesis is the marketing of a book published through the online platform Pointa.cz. For this purpose, the marketing mix tools and theoretical knowledge from the field of marketing defined in the first few chapters are used. These are then followed by the individual processes that aspiring authors have to go through in order for their book to enter the pre-sale stage, in which the 4P and 4C marketing mix tools are applied. These processes begin with creating and registering the project on the author's profile, assembling the book team, and filling out the pre-sale texts. It was the pre-sale texts that provided the impulse to determine the target customer group, which led to the compilation of a questionnaire survey and its evaluation in the form of a marketing persona. The thesis continues with other processes that build on the pre-sales texts and concludes with a description of future pre-sale as it could potentially proceed.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Jiri Mazan_Cheb.pdfPlný text práce2,53 MBAdobe PDFView/Open
Mazan_Jiri_v.pdfPosudek vedoucího práce123,46 kBAdobe PDFView/Open
Mazan_Jiri_o.pdfPosudek oponenta práce126,31 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55949

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.