Title: Marketing maloobchodu
Other Titles: Retail marketing
Authors: Juránek, Adam
Advisor: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Referee: Janeček Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55977
Keywords: decathlon;maloobchod;marketingový mix;marketingové prostředí;marketingový výzkum;sport.
Keywords in different language: decathlon;retail;marketing mix;marketing environment;marketing research;sport.
Abstract: Práce zkoumá marketingové strategie společnosti Decathlon v kontextu maloobchodního prostředí. První část analyzuje fungování marketingového mixu rozšířeného na sedm prvků (7P) a jeho aplikaci v rámci Decathlonu. Každý prvek je podrobně popsán a vysvětlen s důrazem na jeho úlohu v strategii společnosti. Dále je prostřednictvím historie a produktového spektra Decathlonu poskytnut obraz o vývoji a rozsahu činnosti společnosti. Konkrétní marketingové nástroje, které Decathlon využívá, jsou detailně rozebrány na příkladech z běžného provozu prodejen. Druhá část práce se zaměřuje na provedení dotazníkového průzkumu, jehož cílem je zhodnocení spokojenosti zákazníků s prodejním místem Decathlon v Karlových Varech. Získaná data jsou dále analyzována a interpretována s cílem identifikovat klíčové oblasti, ve kterých může společnost zlepšit své služby či nabídku. Na základě výsledků průzkumu jsou navržena možná opatření, která by mohla vést k posílení konkurenceschopnosti a zvýšení spokojenosti zákazníků.
Abstract in different language: This thesis examines Decathlon's marketing strategies in the context of the retail environment. The first part analyses the operation of the seven elements (7P) marketing mix and its application within Decathlon. Each element is described and explained in detail with an emphasis on its role in the company's strategy. Furthermore, a picture of the development and scope of Decathlon's activities is provided through the history and product spectrum of Decathlon. The specific marketing tools used by Decathlon are discussed in detail with examples from the day-to-day operation of the stores. The second part of the thesis focuses on conducting a questionnaire survey to assess customer satisfaction with Decathlon's outlets in Carlsbad. The data collected is further analyzed and interpreted to identify key areas where the company can improve its services or offerings. Based on the results of the survey, possible measures are proposed that could lead to a strengthening of competitiveness and an increase in customer satisfaction.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Juranek Adam.pdfPlný text práce1,52 MBAdobe PDFView/Open
Juranek_Adam_v.pdfPosudek vedoucího práce167,07 kBAdobe PDFView/Open
Adam_Juranek_O.pdfPosudek oponenta práce124,53 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,67 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55977

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.