Název: Ochrana vlastníka ochranné známky v obchodněprávních vztazích
Další názvy: Protection of the trademark owner in business law relations
Autoři: Karczub, Adam
Vedoucí práce/školitel: Burešová Kateřina, JUDr. Ph.D.
Oponent: Tloušťová Pavla, JUDr. Ph.D., MBA
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56003
Klíčová slova: ochranná známka;duševní právo;průmyslové vlastnictví;úřad průmyslového vlastnictví;úřad evropské unie pro duševní vlastnictví;zákon o ochranných známkách.
Klíčová slova v dalším jazyce: trademark;intellectual law;industrial property;industrial property office;european union intellectual property office;act on trademarks.
Abstrakt: Ochranné známky jsou nejenom běžně používaným právním institutem, ale také nedílnou součástí našeho každodenního života. Důležitost ochranných známek v dnešní společnosti je nepopiratelná. Označování výrobků a služeb známými značkami se stalo symbolem statusu a společenského postavení. Popularita těchto značek však s sebou nese i rizika, jako je neoprávněné využívání nebo napodobování, čímž se zneužívají reputace a práva vlastníků. Moderní známkové právo ohledně ochranných známek je podloženo mnoha vnitrostátními i mezinárodními právními předpisy, jako je například český zákon o ochranných známkách a jeho nedávná novelizace. Cílem této diplomové práce je detailně rozebrat možnosti ochrany práv vlastníka ochranné známky v rámci obchodního styku. Autor se v práci zabývá analýzou principů fungování ochranných známek, historickým kontextem, srovnání s dalšími formami průmyslového vlastnictví, ochranou práv vyplývajících z ochranných známek v obchodním styku, procesem vzniku, trvání a možných zániků ochranných známek. Autor v práci dále zkoumá důvody, proč může být přihláška ochranné známky odmítnuta, mezinárodní ochranou ochranných známek a konflikty, které mohou vzniknout s jinými právními instituty v obchodním styku.
Abstrakt v dalším jazyce: Trademarks are not only a commonly used legal institution, but also an integral part of our everyday lives. The importance of trademarks in today's society is undeniable. Labelling products and services with well-known brands has become a symbol of status and social standing. However, the popularity of these trademarks also carries risks, such as unauthorised use or imitation, thereby abusing the reputation and rights of the owners. Modern trademark law regarding trademarks is underpinned by many national and international laws, such as the Czech Trademark Act and its recent amendment. The aim of this thesis is to discuss in detail the possibilities of protecting the rights of the trademark owner in the context of commercial relations. In the thesis, the author analyses the principles of trademark operation, historical context, comparison with other forms of industrial property, protection of trademark rights in commercial relations, the process of creation, duration and possible termination of trademarks. The author also examines the reasons why a trademark application may be refused, the international protection of trademarks and the conflicts that may arise with other legal institutes in commercial relations.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KOP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
AK_DP_2024.pdfPlný text práce1,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Karczub-1.pdfPosudek vedoucího práce430 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Karczub-2.pdfPosudek oponenta práce273,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Karczub Adam.pdfPrůběh obhajoby práce283,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56003

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.