Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorTloušťová Pavla, JUDr. Ph.D., MBA
dc.contributor.authorPrajzlerová, Alexandra
dc.contributor.refereeVítek Jindřich, JUDr. Ph.D.
dc.date.accepted2024-5-23
dc.date.accessioned2024-07-12T09:03:33Z-
dc.date.available2023-2-14
dc.date.available2024-07-12T09:03:33Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-2
dc.identifier95645
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56011-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na právní aspekty elektronického obchodování s důrazem na Českou republiku, která je v současné době jednou z předních zemí v počtu e-shopů na obyvatele. Cílem práce je analýza a vysvětlení klíčových právních problematik spojených s podnikáním na internetu. Struktura práce se skládá z pěti částí. První část se zabývá pojmem internetu z právního a technického hlediska a nastiňuje základní principy této sítě. Druhá část zkoumá pojmy elektronického obchodu a popisuje různé formy a modely obchodování. Třetí část se věnuje spotřebitelským smlouvám a ochraně spotřebitelů v právním rámci České republiky a Evropské unie. Další část se zabývá různými způsoby placení na internetu. Celkový rámec práce uzavírá problematika odpovědnosti ze závazků. Závěrečná část se zaměřuje na analýzu vykonatelnosti právní úpravy a zkoumá, zda extrémní míra ochrany spotřebitelů při podnikání na internetu má praktické opodstatnění. Snaží se odpovědět na otázku, zda plně svéprávný spotřebitel neměl by nést větší zodpovědnost za své jednání online a zda je současný přístup k ochraně spotřebitelů optimální. Tato práce je podpořena případovou studií na společnosti SHEIN, která prakticky analyzuje otázku účinnosti ochrany spotřebitelů na internetu.cs
dc.format66 s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectelektronické podnikánícs
dc.subjectinternetcs
dc.subjectzákladní principy internetucs
dc.subjectelektronický obchodcs
dc.subjecte-shopcs
dc.subjectmodely obchodovánícs
dc.subjectnařízení o digitálních službáchcs
dc.subjectdsacs
dc.subjecteidascs
dc.subjectformy obchodovánícs
dc.subjectspotřebitelské smlouvycs
dc.subjectspotřebitelcs
dc.subjectzákon o ochraně spotřebitelecs
dc.subjectplacení při obchodování na internetucs
dc.subjectpaypalcs
dc.subjectbezkontaktní platbycs
dc.subjectodpovědnost ze závazků právní aspekty působení e-shopu sheincs
dc.subjectsheincs
dc.subjecton-line tržištěcs
dc.subjectaliexpresscs
dc.subjectinzertní platformycs
dc.subjectaukční portálycs
dc.titlePrávní aspekty elektronického obchodovánícs
dc.title.alternativeLegal aspects of electronic commerceen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta právnická
dc.thesis.degree-programPrávo a právní věda
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focuses on the legal aspects of e-commerce with an emphasis on the Czech Republic, which is currently one of the leading countries in the number of e-shops per capita. The aim of the thesis is to analyse and explain the key legal issues related to doing business on the Internet. The structure of the thesis consists of five parts. The first part deals with the concept of the Internet from a legal and technical point of view and outlines the basic principles of this network. The second part explores the concepts of e-commerce and describes the various forms and models of commerce. The third part deals with consumer contracts and consumer protection in the legal framework of the Czech Republic and the European Union. The next part deals with different ways of payment on the Internet. The overall framework of the work is concluded by the issue of liability for obligations. The final part focuses on the analysis of the enforceability of the legislation and examines whether the extreme level of consumer protection when doing business on the Internet has a practical justification. It seeks to answer the question of whether the fully autonomous consumer should bear greater responsibility for his or her online actions and whether the current approach to consumer protection is optimal. This work is supported by a case study on SHEIN, which practically analyses the question of the effectiveness of consumer protection on the Internet.en
dc.subject.translatede-commerceen
dc.subject.translatedinterneten
dc.subject.translatedgeneral principles of the interneten
dc.subject.translatede-shopen
dc.subject.translatede-commerceen
dc.subject.translatedbusiness modelsen
dc.subject.translateddigital services regulationen
dc.subject.translateddsaen
dc.subject.translatedeidasen
dc.subject.translatedforms of commerceen
dc.subject.translatedconsumer contractsen
dc.subject.translatedconsumeren
dc.subject.translatedconsumer protection acten
dc.subject.translatedpayment in online commerceen
dc.subject.translatedpaypalen
dc.subject.translatedcontactless paymentsen
dc.subject.translatedliability of e-commerce sheinen
dc.subject.translatedsheinen
dc.subject.translatedonline marketplacesen
dc.subject.translatedaliexpressen
dc.subject.translatedadvertising platformsen
dc.subject.translatedauction sitesen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KOP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pravni-aspekty-elektronickeho-obchodovani-finalni.pdfPlný text práce769,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prajzlerova-2.pdfPosudek oponenta práce294,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prajzlerova-1.pdfPosudek vedoucího práce272,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prajzlerova Alexandra.pdfPrůběh obhajoby práce260,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56011

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.