Title: Strategie udržitelnosti ve vybrané oblasti
Other Titles: Sustainability strategy in the selected area
Authors: Egersdorfová, Karolína
Advisor: Machová Kristýna, Ing. Ph.D.
Referee: Vacek Jiří, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56138
Keywords: udržitelnost;udržitelné podnikání;módní průmysl;strategická analýza přístupu k udržitelnosti
Keywords in different language: sustainability;sustainable business;fashion industry;strategic analysis of the approach to sustainability
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou udržitelnosti v módním průmyslu, jakožto žhavým tématem dnešní doby, vzhledem k enormním negativním sociálním, environmentálním a ekonomickým dopadům tohoto odvětví. V teoretické části práce jsou charakterizována základní teoretická východiska z oblasti udržitelnosti, s důrazem na její roli v kontextu módního průmyslu. Praktická část je věnována analýze přístupu k udržitelnosti české módní značky LAFORMELA. Nejprve je firma stručně představena, následně jsou analyzovány její aktuální konkrétní iniciativy v oblasti udržitelného rozvoje. V rámci analýzy jsou zkoumány aspekty udržitelnosti z hlediska produktů a provozu showroomu a e-shopu. Výsledky analýzy jsou dále zhodnoceny a na jejich základě jsou formulována doporučení pro budoucí rozvoj přístupu k udržitelnosti vybrané firmy. Tato kvalifikační práce poskytuje ucelený pohled na implementaci udržitelnosti v módním průmyslu a může sloužit jako inspirace pro další podniky působící v tomto odvětví.
Abstract in different language: This bachelor thesis addresses the issue of sustainability in the fashion industry as a hot topic in today's world, given the significant negative social, environmental and economic impacts of this industry. The theoretical part of the thesis characterizes the basic theoretical principles of sustainability, emphasizing on its role in the context of the fashion industry. The practical part is devoted to analysing the approach to sustainability of the Czech fashion brand LAFORMELA. Initially, the company is briefly introduced, followed by an analysis of its current specific initiatives in sustainable development. Within the analysis, aspects of sustainability are examined from the perspective of product and store operations, including the website of the brand. The results of the analysis are further evaluated, and based on them, recommendations for the future development of the approach to sustainability of this company are formulated. This thesis provides a comprehensive view of sustainability implementation in the fashion industry and can serve as inspiration for other businesses operating in this sector.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Egersdorfova Karolina_2024.pdfPlný text práce1,96 MBAdobe PDFView/Open
Egersdorfova Karolina_o.pdfPosudek oponenta práce221,05 kBAdobe PDFView/Open
Egersdorfova Karolina_v.pdfPosudek vedoucího práce132,18 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,53 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56138

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.