Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorZahradnická Ilona, PhDr.
dc.contributor.authorMazurová, Dominika
dc.contributor.refereeŤoupalová Natálie, Mgr.
dc.date.accepted2024-6-17
dc.date.accessioned2024-07-12T09:04:47Z-
dc.date.available2023-5-20
dc.date.available2024-07-12T09:04:47Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-3-31
dc.identifier97478
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56243-
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou psychomotorického vývoje a pomůckami formující tento vývoj u dětí s patologickými odchylkami do 3 let z pohledu ergoterapie. V teoretické části jsou představeny základní vývojové milníky motorického vývoje, dále pak možné patologické odchylky u dětí. Součástí teorie je též handling, léčebné metody využívané v dětské rehabilitaci a správné pomůcky. V neposlední řadě je zde popsán i úvod do dětské rehabilitace, ergoterapeutická intervence v problematice dětí ale také je zde popsána i edukace rodičů. V praktické části jsou popsány hlavní a vedlejší cíle, důkladná metodologie práce, ale tako jsou zde pospány 2 metody výzkumu, které byly použity. První metodou bylo dotazní-kové šetření a druhou metodou byla analýza dat zdravotnické dokumentace. Hlavním cílem této bakalářské práce je přiblížit význam handlingu a využití pomůcek formující psychomoto-rický vývoj dětí s patologickými odchylkami z pohledu ergoterapeuta. Vedlejším cílem práce bylo vyhotovení materiálu, který poslouží jako edukační materiál pro rodiče, který dále po-může k lepší orientaci v této aktuální problematice. V závěru práce jsou popsány a vyhodno-ceny výsledky dotazníkového šetření a analýzy dat zdravotnické dokumentace. Výsledky těchto dvou zkoumání jsou podstatné pro výzkumné otázky a následnou diskuzi.cs
dc.format95
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectpsychomotorický vývojcs
dc.subjecthandlingcs
dc.subjectpatologické odchylkycs
dc.subjectléčebné metodycs
dc.subjectpomůcky formují-cí vývojcs
dc.subjectergoterapiecs
dc.titleModerní přístupy a jejich význam k podpoře motorických funkcí u dětí do 3 let z pohledu ergoterapeutacs
dc.title.alternativeModern approaches and their significance in supporting motor functions in children under 3 years of age from the perspective of an occupational therapisten
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta zdravotnických studií
dc.thesis.degree-programErgoterapie
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the issue of psychomotor development and aids forming this development in children with pathological deviations up to 3 years of age from the perspecti-ve of occupational therapy. In the theoretical part, the basic developmental milestones of mo-tor development are presented, as well as possible pathological deviations in children. The theory also includes handling, therapeutic methods used in children's rehabilitation and pro-per aids. Last but not least, an introduction to paediatric rehabilitation, occupational therapy intervention in children's problems is described, but also the education of parents is described. The practical part describes the main and secondary objectives, the thorough metho-dology of the thesis, but it also describes the 2 research methods that were used. The first method was a questionnaire survey and the second method was the analysis of medical re-cords data. The main aim of this bachelor thesis is to present the importance of handling and the use of aids shaping the psychomotor development of children with pathological deviati-ons from the perspective of an occupational therapist. A secondary aim of the thesis was to produce material that will serve as educational material for parents, which will further help to better understand this topical issue. In the conclusion of the thesis, the results of the questi-onnaire survey and the analysis of medical records data are described and evaluated. The re-sults of these two investigations are relevant to the research questions and subsequent discussion.en
dc.subject.translatedpsychomotor developmenten
dc.subject.translatedhandlingen
dc.subject.translatedpathological deviationsen
dc.subject.translatedtherapeutic methodsen
dc.subject.translateddevelop-mental aidsen
dc.subject.translatedoccupational therapyen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Mazurova_Dominika_ERG_BP.pdfPlný text práce2,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
1_VEDOUCI_POSUDEK_Mazurova.pdfPosudek vedoucího práce272,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_OPONENT_POSUDEK_Mazurova.pdfPosudek oponenta práce343,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Mazurova.pdfPrůběh obhajoby práce83,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56243

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.