Title: | Český budoucí učitel na základní německé škole |
Other Titles: | The coming czech teacher on the german basic school |
Authors: | Prchalová, Lucie |
Advisor: | Černík, Roman |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5625 |
Keywords: | Učitel;budoucí učitel;základní školy;Německo |
Keywords in different language: | Teacher;coming teacher;elementary school;Germany |
Abstract: | Bakalářská práce Český budoucí učitel na základní německé škole se zabývá osobností učitele se zvláštním zaměřením na učitele začínajícího a působícího na základní německé škole. Je tvořena dvěma části, a to částí teoretickou a částí praktickou. Teoretická část byla rozdělena do 4 hlavních kapitol, týkajících se pojmu učitel, českého školství, německého školství a spolupráce organizace Totem s Ehrenamt Cham. V dílčích podkapitolách pak byly, na základě teoretické reflexe odborné literatury, vymezeny termíny učitel, budoucí a začínající učitel, systém českého a německého školství se zvláštním zaměřením na základní školy, jak v České republice, tak Německu. Praktická část práce vychází z kvalitativního výzkumu uskutečněného formou případových studií a interview. Na základě analýzy dat z rozhovorů a případových studií byly provedeny rozbory zjištěných údajů a porovnány výpovědi respondentek. Následně byl vypracován přehled odpovědí na výzkumné otázky a provedeno vyhodnocení celého výzkumu. |
Abstract in different language: | The bachelor work Czech intending teacher at an elementary German school deals with a teacher´s personality with a special focus on a beginning teacher and working at an elementary German school. It consits of two parts, a theoretical and a practical. The theoretical part was devided in four main chapters concerning to a term a teacher, the Czech educational system, the German educational system and cooperation of the Totem organization with Ehernamt Cham. Terms as a teacher, intending and beginning teacher, the Czech and German school system with a special focus on elementary school were definied in partial subchapters based on a theortical reflection of professional literature both in the Czech Republic and in Germany. The practical part is derived from a realized survey created by a case study and interview. Based on the interview´s and the case study data the analysis was carried out and answers of respondents were compared. Consequently the answer summary was worked out and the evaluation of the whole survey as well. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP Cesky budouci ucitel na zakladni nemecke skole.pdf | Plný text práce | 2,64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Prchalova PV.pdf | Posudek vedoucího práce | 39,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prchalova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 36,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prchalova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 10,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5625
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.