Title: Český budoucí učitel na základní německé škole
Other Titles: The coming czech teacher on the german basic school
Authors: Prchalová, Lucie
Advisor: Černík, Roman
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5625
Keywords: Učitel;budoucí učitel;základní školy;Německo
Keywords in different language: Teacher;coming teacher;elementary school;Germany
Abstract: Bakalářská práce Český budoucí učitel na základní německé škole se zabývá osobností učitele se zvláštním zaměřením na učitele začínajícího a působícího na základní německé škole. Je tvořena dvěma části, a to částí teoretickou a částí praktickou. Teoretická část byla rozdělena do 4 hlavních kapitol, týkajících se pojmu učitel, českého školství, německého školství a spolupráce organizace Totem s Ehrenamt Cham. V dílčích podkapitolách pak byly, na základě teoretické reflexe odborné literatury, vymezeny termíny učitel, budoucí a začínající učitel, systém českého a německého školství se zvláštním zaměřením na základní školy, jak v České republice, tak Německu. Praktická část práce vychází z kvalitativního výzkumu uskutečněného formou případových studií a interview. Na základě analýzy dat z rozhovorů a případových studií byly provedeny rozbory zjištěných údajů a porovnány výpovědi respondentek. Následně byl vypracován přehled odpovědí na výzkumné otázky a provedeno vyhodnocení celého výzkumu.
Abstract in different language: The bachelor work Czech intending teacher at an elementary German school deals with a teacher´s personality with a special focus on a beginning teacher and working at an elementary German school. It consits of two parts, a theoretical and a practical. The theoretical part was devided in four main chapters concerning to a term a teacher, the Czech educational system, the German educational system and cooperation of the Totem organization with Ehernamt Cham. Terms as a teacher, intending and beginning teacher, the Czech and German school system with a special focus on elementary school were definied in partial subchapters based on a theortical reflection of professional literature both in the Czech Republic and in Germany. The practical part is derived from a realized survey created by a case study and interview. Based on the interview´s and the case study data the analysis was carried out and answers of respondents were compared. Consequently the answer summary was worked out and the evaluation of the whole survey as well.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Cesky budouci ucitel na zakladni nemecke skole.pdfPlný text práce2,64 MBAdobe PDFView/Open
Prchalova PV.pdfPosudek vedoucího práce39,55 kBAdobe PDFView/Open
Prchalova OP.pdfPosudek oponenta práce36,84 kBAdobe PDFView/Open
Prchalova O.pdfPrůběh obhajoby práce10,49 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5625

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.