Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKáňová Šárka, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorJandová, Tereza
dc.contributor.refereeKaňák Jan, Mgr. Bc. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-4
dc.date.accessioned2024-07-12T09:04:59Z-
dc.date.available2023-5-4
dc.date.available2024-07-12T09:04:59Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-30
dc.identifier94626
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56289-
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce je mapování životních cest mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu ze školy do dospělosti. Spojila jsem se se střední školou, která vyučuje obory kategorie E, pro provedení výzkumného šetření na jejich žádost. Hlavním cílem bylo "Zjistit, jaké jsou možnosti či meze uplatnění absolventů ze středních škol s obory E pro osoby s mentálním postižením". Pro získání dat jsem oslovila jsem absolventy této školy z let 2019-2023, kterým byla přidělena podpůrná opatření z důvodu mentálního postižení a následně jsem zvolila dvě výzkumné metody - telefonické dotazovaní a polostrukturované rozhovory formou životních příběhů.cs
dc.format56 s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectlidé s mentálním postiženímcs
dc.subjectživotní cestycs
dc.subjectspeciálně vzdělávací potřebycs
dc.subjectpodpůrná opatřenícs
dc.subjectstřední školacs
dc.subjectdospělostcs
dc.titleŽivotní cesty mladých lidí s mentálním postižením v období přechodu ze školy do dospělosti. Analýza uplatnění absolventů vybrané střední školycs
dc.title.alternativeLife journeys of young people with intellectual disabilities in the transition from school to adulthood. Analysis of the lived experience of high school graduatesen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická
dc.thesis.degree-programSociální práce
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor thesis is mapping the life paths of young people with intellectual disabilities during the transition from school to adulthood. I have contacted a secondary school that teaches category E subjects to carry out a research investigation at their request. The main aim was "To find out what are the opportunities or limitations of graduates from secondary schools with E subjects for people with intellectual disabilities". To collect data, I approached the graduates of this school from 2019-2023 who were assigned support measures due to intellectual disability and then I chose two research methods - telephone interviewing and semi-structured interviews in the form of life stories.en
dc.subject.translatedpeople with intellectual disabilitiesen
dc.subject.translatedlife pathsen
dc.subject.translatedspecial educational needsen
dc.subject.translatedsupport measuresen
dc.subject.translatedsecondary schoolen
dc.subject.translatedadulthooden
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Tereza Jandova_ 2024 finalni verze.pdfPlný text práce485,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek vedouci_BP Jandova_final.pdfPosudek vedoucího práce115,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent_Jandova.pdfPosudek oponenta práce181,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
JANDOVA_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce109,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56289

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.