Název: Syndrom vyhoření u pěstounů na přechodnou dobu
Autoři: Charvátová, Silvie
Vedoucí práce/školitel: Řezáč Karel, Mgr. Ph.D.
Oponent: Hirt Tomáš, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56315
Klíčová slova: pěstounská péče;pěstounská péče na přechodnou dobu;přechodní pěstouni;podpora pěstounů;syndrom vyhoření;prevence syndromu vyhoření;dopady syndromu vyhoření
Klíčová slova v dalším jazyce: foster care;temporary foster care;temporary foster parents;support for temporary foster parents;burnout syndrome;prevention of burnout syndrome;consequences of burnout syndrome
Abstrakt: Bakalářská práce zkoumá syndrom vyhoření u pěstounů na přechodnou dobu. Zaměřuje se na prozkoumání, analýzu a porozumění této problematice. Práce začíná teoretickým ukotvením pěstounské péče přes její rozdělení na dlouhodobou a přechodnou, kterou blíže identifikuje. Dále se soustředí na konceptualizaci pojmu syndromu vyhoření, až po identifikaci faktorů, které k němu vedou. Následně se také věnuje jeho prevenci z pozice přechodného pěstouna. Metodologická část kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístup za pomoci využití dotazníkového šetření a rozhovorů s respondenty. Výsledky výzkumu naznačují propojení výskytu syndromu vyhoření s předchozí negativní zkušeností pěstounů při jednání s úřady, s pocitem nevyslyšení a rozhodnutím o následné péče dítěte, se kterou nesouhlasí. Jako nejúčinnější preventivní krok pěstouni volili vyhrazení si času pro sebe a své koníčky. Práce poskytuje základ pro další výzkum této problematiky a může sloužit jako inspirace pro pracovníky v oblasti pěstounské péče i pro samotné pěstouny.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis examines the burnout syndrome in temporary foster parents, focusing on exploring, analyzing, and understanding this issue. The thesis begins with a theoretical grounding of foster care, distinguishing between long-term and temporary care, which is further identified. Then it focuses on conceptualizing the burnout syndrome and identifying factors leading to it. Additionally, it addresses its prevention from the perspective of temporary foster parents. The methodological part combines quantitative and qualitative approaches using questionnaire survey and interviews with respondents. The research results indicate a connection between the occurrence of burnout syndrome and previous negative experiences of foster parents in dealing with authorities, feelings of being unheard, and decisions about the subsequent care of the child with which they disagree. Foster parents identified reserving time for themselves and their hobbies as the most effective preventive measure. The thesis provides a basis for further research on this issue and can serve as inspiration for professionals in the field of foster care as well as for foster parents.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Charvatova Silvie.pdfPlný text práce926,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek vedouciho - Charvatova.pdfPosudek vedoucího práce273,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Charvatova BP_oponent_Hirt.pdfPosudek oponenta práce138,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
CHARVATOVA_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce132,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56315

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.